IDA

It's my soul honey that's up at eighty

toooorsdaaaag

Publicerad 2013-05-16 10:37:00 i Ida,

HEJ!
Idag är dagen inte som igår. Idag är dagen jättebra. Mystiskt det där, varför jag aldrig är på något slags mellanhumör. Det har blivit så här i Umeå. Antingen så känner jag mig sjukt irriterad eller superglad. Idag känner jag mig superglad. Det är jättesoligt och vi ska sitta på en filt här på Ålidhem hela dagen. Jag har ju sån tur att Jennie bor ca. 50 meter ifrån mig och resten får ta och åka till oss idag. Så inga ansträngningar i onödan. I helgen ska vi GRILLA och dricka ROSÉVIN. Två saker jag känner att vi gjort alldeles för lite. Iofs har ju termometern än så länge inte överstigit 15 grader så det kanske inte är så konstigt. Men i helgen, då händer det!
 
 Faaan det är blev ett jättetrist blogginlägg känner jag nu. Jag har denna morgon suttit och skrattat åt roliga saker människor säljer i en "Köp och sälj-loppis-grupp" i Umeå på Facebook. Denna annons fastnade jag för:
-Killing them softly, dvd-film med Brad Pitt mfl.
"Jättebra o spännande DVD-film thriller/drama Maffia med Brad Pitt, Ray Liotta mfl. ENDAST TITTAD PÅ 1 GÅNG!!! Nyligen släppt på dvd. Finns på Ö Ersboda. 80 kr :)"
 
Men KLAAART!
Tagen! Jag gillar speciellt att hon bara sett den en gång. Känns som att allt värde i den inte försvunnit då. Kostar verkligen dvd-filmer mer än 80 spänn? Aja, jag har inte ens en DVD-spelare. Inte en tv heller kom jag på. Jag är inte beroende av tekniska grejer! Det är jag och naturen! Jag och livet utanför all strålning och uppkoppling! Jag och min spirituella sida. Det har varit vi ända sedan tvn försvann ur mitt liv. Elin, du kanske tänkte att Indien gav dig någon slags uppenbarelse eller liknande. Men Indien är ingenting mot Umeå och mitt liv här.

Nu ska jag diska. KRAM!
 

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2013-05-16 13:22:44

Haha, den annonsen var jätterolig! Som om filmen blir bättre för att den bara har setts en gång. Knäppt. Gillar du att kika på galna inlägg så kolla Blocket - det finns en sajt som heter nåt i stil med Blockets roligaste... Där kan man få sig så många goda skatt så man slipper vara sur på flera dar! Det är inte klokt så många knäppa people det finns...å vad dom säljer sen. Även vi har jättefint väder här idag. Pingstafton i övermorrn. Vi har en liten sångövning för oss med kören "Allsång körsång o kaffe med dopp" här i vby. Få se hur många som kommer o lyssnar på os. Det är hård konkurrens om publiken i evenemangen så här års...Vill tipsa dej om ett gott rosévin som inte kostar skjortan Puycheric - 59 pix. Som hittat!! Ha så trevligt på gräsmattan!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-16 16:13:36

Sajten heter Best of Blocket. Testa får du se!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela