IDA

It's my soul honey that's up at eighty

lever ett hårt liv

Publicerad 2013-05-28 19:01:43 i Ida,

God tisdag!
Precis vad det är idag. Solen har återigen strålat på oss och det har varit så sjukt varmt ute idag. Alltså en perfekt dag för tentaplugg utomhus. Mitt rum börjar bli som en gästtoa där man kan fylla på vatten och kissa och Coop börjar bli som den dagliga resturangen som bjuder på sallad. Vi tampas med massa kryp och lagar och solar lite däremellan. Trivs ändå rätt bra med det, trots att tentan känns mycket oviss. Nu ska jag försöka laga ihop någonting av allt konstigt som finns i min kyl. Jag har kommit på att handla mat på något vis hör lite ihop med hur kreativ man är. Jag gillar att gå runt och hitta saker i fina färger och köpa en liten Citronmeliss-planta bara för att Citronmeliss är ett så fint namn. Tyvärr har den vissnat nu...

På senaste tiden har det snackats mycket natur och växter här i min umgängeskrets. Egentligen kanske det är mest jag som upplyst om olika fina blommors namn osv. Alla undrar hur jag lärt mig dessa. Och det undrar jag med. Mamma eller pappa, hur blev jag så otroligt bildad när det kommer till växter?
 
Nä jag kanske överdriver lite nu, så mycket kan jag inte. Men litegrann! Jag har även berättat om hur mycket jag älskade vår trädgård som barn och hur ledsen jag blev när vi grävde upp runt vårt hus och rosenbusken dog. Den var så himla fin. En sak jag också kom på är namnet jag gav vårt rönnbärsträd utanför huset som jag brukade sitta i ibland. Är detta normalt, att döpa lite träd och så till människonamn? Har jag någonsin berättat om detta förresten?
Om inte, så kan ni härefter kalla rönnbärsträdet för Melissa, det har nämligen alltid varit hennes namn.
 
Kram!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-28 21:14:14

Melissa är nyfriserad! Britt var här och pekade på vilka grenar som skulle bort, och pappa sågade. Men hon är sig fortfarande ganska lik! Namn på blommor har du nog inte lärt dig av mig, förutom typ prästkrage. Jag har lite samma inställning som många i Asien - en fågel är en fågel, en blomma en blomma - varför ska man kunna namnen?!

Postat av: mormor eva

Publicerad 2013-05-29 20:40:46

Tack Ida! för att du skriver så underhållande! och för min del kan man väl hitta på egna namn på både träd, blommor och fåglar, fortsätt med det...puss o kram...

Postat av: farmor

Publicerad 2013-05-31 08:16:25

Näe, inte är det så viktigt. Men rätt kul att kunna ibland o alltid impar det på någon okunnig som frågar vad det är för vacker blomma där på ängen. I "frilufsargruppen" är dom väldigt duktiga på dylikt - fåglar också - och jag har lyckats snappa upp ett o annat namn som jag inte kände till. P+K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela