IDA

It's my soul honey that's up at eighty

let it ride

Publicerad 2013-05-06 23:10:00 i Ida,

Åh, här ligger jag och är otroligt pigg en måndagskväll. Kan kanske bero på att jag varit så duktig och tagit det otroligt lugnt i helgen! Det var välbehövligt och ganska skönt. I fredags var jag även HELT ensam. En HEL kväll. Det ni! Jag klarade det med mycket godis och en film samt en väldig trötthet.
 
Ville bara påpeka att jag klarar mig rätt bra själv, innan jag startar mina vanliga kärleksförklaringar. Har legat hela kvällen och tittar på sommarbilder på mig och mina människor, som Karin brukar säga. Och så har jag läst blogginlägg om gamla vänner en glider isär med och hittar tillbaka till. Jag vet inte riktigt om så är fallet när det kommer till oss. Vi fanns väl alla där så länge, i Mariefredsskolans fula korridorer väldigt nära varandra. Lite här och var umgicks vi, med både varandra och andra personer. Sen kom nian, och så satt vi där vid samma matsalsbord och åt knäckemackor med smör tills vi egentligen redan hade börjat. Så fick vi skynda oss in i olika klassrum och längta efter nästa rast.
 
Jag minns att jag alltid undrade hur länge det skulle hålla, hur länge jag skulle ha er och om någon annan skulle börja komma före mig eller oss. Men jag tycker inte att det blev så. Bland all gymnasietid och alla tågresor och sena handbollsträningar fanns ändå Mariefred med sina få kvadratkilometrar, där bara vi vandrade omkring. Alla somrar kommer och vi gör det än så länge fortfarande. Även fast staden kanske börjar kännas lite för liten älskar jag hur vi fortfarande äter glass tillsammans och ser allting annat runtom oss vara som det brukade vara under de tre blommande månaderna. Jag älskar hur ni känner min lillasyster, älskar hur vi dyker ner i Emma och Linas soffa och äter ostbågar med Tiger runt fötterna, älskar Karins kök och kylskåp med alltid så roliga saker i, älskar hur ni kommer in på Systemet och omsorgsfullt beräknar mängden öl ni ska dricka på kvällen. Med mig!

Så är det, och vi kommer alltid finnas kvar, även om det inte är på de där få kvadratkilometrarna Mariefred så lätt erbjuder oss ibland.
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-07 21:38:04

Vad fint skrivet! en sådan vänskap måste man vårda väl, hela livet....puss, puss...ses snart1

Postat av: Emma

Publicerad 2013-05-08 00:07:42

Min bästa bästa Ida! Vp <3

Postat av: farmor

Publicerad 2013-05-08 08:29:41

Vad härligt med så fina kompisar! There´s nothing like old friends...

Postat av: farmor

Publicerad 2013-05-08 16:51:43

There´s nothing like good old friends..

Postat av: Lina

Publicerad 2013-05-23 01:47:36

Ligger i sängen o kan inte sova. Gick in här och läser det här. Ååå fick en liten tår i ögat. En glad tår för mina fina vänner och att jag längtar ihjäl mig efter en sommar ihop!!!! Vill ha drinkkväll, snurra in oss i svarta filtar och dansa till loreen och hänga i takbjälkarna ihop. Kanske försöka på mig en smutt vin också. Annars kommer jag som vanligt in och räknar öl på systemet med dig! Puss på dig min fina vän

Postat av: Monica excoach

Publicerad 2013-05-27 19:17:27

Länge sen jag läste din blogg Ida men Emma har varit hemma och lånat min dator så du låg överst. Vilken fin kärleksförklaring till dina vänner. Er vänslap är så stark att den kommer att hålla hela livet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela