IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Live från korridoren

Publicerad 2013-03-04 10:11:32 i Ida,

HEJ!
Nu är jag på plats i det lilla korridorsrummet som ska vara mitt hem ett tag. Det har varit en hektisk helg och jag har burit lådor och åkt buss fram och tillbaka så många gånger att jag inte kan räkna. Men nu är i alla fall det mesta på plats. Dock märker jag hur mycket saker man måste äga för att inte sakna någonting i sitt hem?! Det tar aldrig slut på grejer jag måste köpa. Tråkiga grejer dessutom, känns inte så kul att köpa en papperskorg för hundra spänn när jag kan köpa en fin tröja istället. Men men, sånt är väl livet.
 
Annars känns det helt okej om än lite ensamt måste jag väl erkänna. Därför har jag denna helg våldgästat mina vänner så att jag sluppit sitta här inne och uggla. Det här är ju faktiskt första gången jag bor helt själv om jag tänker efter. Mogen jag är. Jag har inte heller vågat leta upp mina korridorsgrannar. Men jag antar att jag stöter på dem någon dag när jag måste använda ugnen. Jag funderar även på lite nya intressen jag måste skaffa när bristen på sällskap tränger sig på. Jag kanske ska börja odla oregano? Måla porträtt? Utvecka jättesmarta appar så att jag blir rik och slipper ta csn?

Min kompis Simon föreslog att jag skulle börja baka bröd eller powerbars. Jag känner att det är en mysig idé, dock blir den så himla mycket mer desperat när jag nu är singel. Det känns som en härlig grej att göra när man är ihop med någon, men som singel känns det bara väldigt ensamt.
 
Så jag tror att jag väntar med det. Nu måste jag fortsätta att fixa med alla grejer. Hoppas att ni mår bra. Om ni vill kan ni få lite bilder så småningom på de otroligt vackra väggarna här inne. Tänk er soft ljusgrön med lite slitage.
 
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela