IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Fredag

Publicerad 2013-03-08 08:23:59 i Ida,

Godmorgon!
Här sitter jag och är uppe med tuppen. Jag gick nämligen upp halv åtta (tidigare än den senaste veckans mornar) för att hinna göra allting jag måste göra på morgonen som det behövs el till. Oj vilken lång mening, förstod ni? Det sitter i alla fall en lapp på vår korridorsdörr att elen ska stängas av i detta hus 8-10. Då tänkte jag att den skulle vara avstängd under dessa två timmar? Så jag gick upp för att hinna koka ägg och kaffe. Men nu sitter jag här och surfar runt på internet och ingenting händer. Inget plötsligt mörker och ingen intensiv tystnad efter släckta lampor och avstängd radio har inträffat än.
 
Tack för det! Det är väl antagligen kvartersvärdarna som vill jävlas och få alla att gå upp tidigt på en fredag. Det skulle inte förvåna mig då mina tre intryck av kvartersvärdarna inte är någonting att hänga i granen. Jag har varit extra trevlig och extra glad när jag varit där, men de blir nästan bara surare då. BYT JOBB!
 
Annars så känner jag att jag just nu lever studentlivet till fullo. Jag har ätit frukost till middag ca fyra dagar av sex och har somnat mycket senare än jag brukar och också på grund av det sovit ända till halv nio!!!! Varje dag. Men det är ganska skönt ändå. Den enda jag behöver fråga är mig själv och jag godkänner det nästan alltid.
 
Oj vet ni vet som hände nu? Det ringde i min ringklocka och jag var tvungen att öppna ytterdörren i morgonrock. Jag fick ett expresspaket! Wohoooooooo.
 
Nej nu ska jag sluta skriva, ingenting vettigt flödar längre ut ur mina fingrar. Jag saknar Elin Malte mamma och pappa så himla mycket just nu! Puss och kram på er!!!

Hejdå!

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2013-03-08 09:51:59

Blir SÅÅÅ nyfiken: vad var det i paketet???
Igår for farfar iväg till Martinique för seglats bland de karibiska öarna. O här i Sthlm har vi idag kallt som attan -10 - fast sola ho skiner som tur är från klarblå himlapäll. Har nästan bestämt mej för en tur upp till Bruksvallarna den 20-25 mars för lite skïdåkning. Visserligen har vi snö här också men omväxling förnöjer. Hoppas du kommer att trivas bra i studentkorridoren vad det lider. Jag hade iaf väldigt roligt i min för hundra år sen... Hörde av pappa att ni ska åka till Spanien o hälsa på till påska! Det blir väl skönt för dej med lov+sol+värme + att få rå om alla!P+K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela