IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Det här med att gå någonstans..

Publicerad 2013-02-04 10:48:00 i Ida,

..När det ser ut såhär utanför fönstret:
Det känns inte så himla superlockande. Jag som hade tänkt gå och springa på Iksu idag. Vi får väl se hur det blir med den saken. Detta är ju lite nackdelen med att inte äga en bil eller bo i en del av en stad där bussarna inte går så ofta. Och på tal om buss så gjorde jag av med hela min månads-buss-budget i fredags (har egentligen ingen sådan men om jag hade haft en så). Vill ni höra?
- Jag promenerade till skolan för att lyssna på information om utlandsstudier. Sedan gick jag och mina vänner på EPP(efter plugget pub,-vet att det låter liiite töntigt), och efter det så fick vi för oss att vi spontant skulle gå ut på fredagskvällen. "Det blir alltid roligast när det är spontant och oplanerat". Så jag fick skynda mig hem då klockan redan hade slagit fem, och därför åkte jag buss. Sedan åkte jag buss igen, till förfesten (det tar minst en halvtimme att gå till både universitetet och till ställena där mina kompisar bor). Sedan åkte jag buss till E-puben där vi skulle gå ut. Sedan åkte jag buss till efterfesten vi fick för oss att ha. Och sedan åkte jag buss hem. Usch ja. Men nu har jag i alla fall lättat på mitt dåliga samvete vad gäller det frekventa bussåkandet i fredags.
 
Hoppas att ni har bättre väder än jag idag. Inflikas ska att bilden inte gör snöstormen rättvis. Det snöar mycket mer än det ser ut att göra på mitt fina foto. Så här är jag fast, på Haga, utan vinterskor eller bil.
Hejdå!

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2013-02-05 09:57:11

Visst kan man ha roligare än att sitta på en buss. Det har jag STOR erfarenhet av som bara MÅSTE åka buss för att komma hem, varifrån jag än startar resan. Går väl an på da´n, men hur kul e det att åka T-banan t Vby där bussen just har gått för ca 1 minut sen, stå o häcka där bland idel kufar,det är iskallt o typ 45 min till nästa buss? O minst 200 spänn kostar taxi hem...Ingen höjdare. Men gamla tanter ska väl inte ge sej ut eefter kl 19. O inte i rusningstrafiken heller o ta upp plats för dom som bättre behöver den. Egentligen bör vi väl inte alls finnas som vi bara gnäller o tränger oss före i kön. O fibblar med remsa på bussen o envisas med att betala kontant i kassan på ICA.
O tittar ogillande på dom som lägger upp sina leriga skor på sätena i T-banan, har piercing i läpp o tunga och tatueringar över halva kroppen.
Idag snöar det lite regnblandat även här. Halkigt som bara den ute, går hackigt som Hans Hanssons halta höna, hon som hade hosta hela halva hösten...
Ska hämta Petter idag, sova över hos Åsa o lämna på dagis i morron. Lukas i H-fors. Skulle eg. ha varit Chicago - lång näsa är bara förnamnet...ett iskallt H-fors är inte drömmen så här års. Ha de bra - spring försiktigt i spåret o glöm inte broddarna!! P+K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela