IDA

It's my soul honey that's up at eighty

hard to concentrate

Publicerad 2013-04-26 20:02:00 i Ida,

HEJ!
Glad fredag! Jag är glad idag. Lite trött men ändå väldigt glad. Jag har alltså inte så mycket att klaga på. Snart kommer Jennie hit, som förövrigt har blivit en favoritperson i mitt liv. Vi ska laga två stycken efterrätter. Pao har nämligen lärt mig hur en lagar panacotta. Eller stavas det pannacotta? Hur som helst, det lät otroligt lätt och hon har gjort detta varje söndag berättade hon för mig. Alla vet väl förövrigt hur bra jag är på recept och mått och sånt så det blir nog inga problem. Det ska i alla fall bli gott eftersom att middagen inte var lika glamourös, äggmackor hela veckan..
 
Jahaja, då är det snart sista april och sen kommer maj. Så himla sjukt tycker jag, att det snart var ett år sedan det var sommar och vi alla var hemma i Mariefred. Nu är det sommar snart igen och vi kommer vara där igen. Det känns bra.
 
Nu har jag ingenting mer att säga till er denna kväll. Grattis till min kära mormor på födelsedagen! Du får en försenad födelsedagskram när vi ses på Maltes student (som också känns sjukt?!).
 
Hejdåååååååå
 

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2013-04-29 07:55:19

Det ska bli kul att gå på studentskiva igen. Dubbel anledning att fira: det är ju nationaldagen oxå´. Märkligt eg att ta examen på "röd" dag som den ju utnämndes till för något år sedan.Ytterligare ett extrapass för alla lärare...? Det blir roligt att ses igen. Månne din globetrottande lillasyster också tänker pallra sig hem till dess? Har du hört nå´t om ev retur till fosterlandet??
P.S Det stavas pannacotta. Två n alltså...
P+K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela