IDA

It's my soul honey that's up at eighty

fredag

Publicerad 2013-04-19 08:08:00 i Ida,

God fredagsmorgon!
Här sitter jag i min säng och äter frukost och försöker dricka jättemycket kaffe så att jag ska bli pigg. Har fått några plötsligt konstiga insomningssvårigheter och detta kombinerat med alla tusen grejer som ska fixas i mitt korridorsrum gör att sömnen blir lite kort. Så här sitter jag, och väntar på golvläggaren. Just nu skulle jag likna rummet vid ett skyddsrum eller så. Vet inte hur det ser ut iofs, men i närheten borde det vara i alla fall.
 
Jag känner att jag äter lite för ovarierat just nu. Saker jag äter för mycket av: Knäckebröd, ägg, kaviar. Saker jag äter för lite av: Sallad, frukt, andra nyttiga saker och choklad. Har ju lovat mig själv att äta mer choklad, jag blir så glad när jag gör det. Men det är inte lätt när det finns så mycket annat godis. Ikväll får det kanske bli en chokladkväll.
 
Jahaja, det här var ju mycket intressanta saker för er att få ta del av förstår jag. Här i Umeå börjar i alla fall våren komma och snön smälter faktiskt snabbare än jag trodde den skulle göra. Det är härligt men jag vill ändå inte att tiden ska gå så himla fort som den gör, jag skulle vilja stanna lite lite längre i den här tiden just nu. Eller ja, efter idag då, när mitt rum är återställt och jag kan sluta äta frukost i sängen.
 
Hoppas ni mår bra, och får en bra heeelg!
Hejdå
 
ps. fredag är den här färgen:
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-19 23:47:32

Såg du på Skavlan, tror det var förra helgen. Då var det nån som också hade det där med färger! Vad heter det nu igen - något på s...? Kul att se hur dina fredagar är! Puss, mamma

Postat av: farmor

Publicerad 2013-04-20 14:16:47

Synestesi var ordet sa Bull. Förmågan att koppla ihop färger med siffror/dagar/tider etc. Mest vanligt förekommande hos kvinnor. Läste ett inlägg från ej tjej som kopplade alla siffror till färger.Hon hade bott i Hamburg där det finns tre T-banelinjer: U1,U2+U3,markerade med röd/blå/gul färg på T-kartan. Men det var inte alls "hennes" färger! Hon hade jättesvårt att orientera sej och om någon råkade fråga henne var t ex den röda linjen gick blev hon helt förvirrad och kunde varken tänka eller svara! Märkligt.Jag har inte tänkt så mkt på det här faktiskt. Men helgerna är helt klart gul-orange-röda! O månda´n e fortf lika grå som en novemberdag...

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-23 23:08:17

PS. Hon hos Skavlan såg visst människor som olika frukter också...!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela