IDA

It's my soul honey that's up at eighty

cut out all the ropes and let me fall

Publicerad 2013-04-11 21:19:00 i Ida,

 
Definition of skinny love:
  1. Love that's too skinny to survive. It's not properly fleshed out, and is doomed to failure. 
  2. When two people love each other but are too shy to admit it but they still show it. 
  3. When you're in a relationship because you need to be, but that's not necessarily why you should be in a relationship. And that's skinny; it doesn't have weight. Skinny love doesn't have a chance because it's not nourished.

 

Kopierade texten från min systers blogg. Den här låten påminner mig så himla mycket om gymnasiet, när vi en tid lyssnade mycket på Bon Iver. Den här kan nog vara den finaste av hans låtar, jag glömmer bort det ibland. Så himla sorglig men så himla himla fin. Och definitonen sen, som jag inte vet var Elin hittade, men ändå så himla fin den med. Nu får ni lyssna själva. Det kan ju hända att skinny love kan vara någonting helt annat för er. Kanske för mig med, vad vet jag. Men lyssna inte för mycket, då börjar ni nog bara tänka på för mycket saker som känns jobbiga och som kanske inte är så värda att tänka på just nu, egentligen. Men om ni inte riktigt är som jag så kanske ni enbart kan njuta och tänka på hur fin den är. Det unnar jag isåfall er något otroligt, ibland önskar jag att allting kanske inte alltid började kännas så mycket som det gör för mig. Idag har det förövrigt varit en fin och solig dag.

Godkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela