IDA

It's my soul honey that's up at eighty

these waters

Publicerad 2012-10-26 17:05:15 i Ida,

Jag har alltid tyckt om att bada, bada och simma och flyta omkring över och under ytan. Det är inte så att jag badar när det är jättekallt och tycker att det är behagligt, men när temperaturen är perfekt så finns det inte så många saker som får mig att känna sådant välbefinnande som havet och vattnet gör. Jag vet inte vad det är. Kanske att tyngdlösheten hjälper till att släppa  ner tunga axlar och vattnet sköljer bort alla intryck som annars fastnar så lätt på huden.
Eller så är det väl bara så att det är enkelt där i vattnet, antingen så simmar man och håller sig över ytan eller så sjunker man och drunknar. Det är inte mycket svårare än så, och ibland skulle jag önska att det var så lätt som det är i havet på land också.

Kommentarer

Postat av: mormor eva

Publicerad 2012-10-31 12:01:08

Jag minns när vi var i Thailand då du var fem år,då skulle du minsann inte bada i havet! nej pool skulle det va! det blev inget bad i pool, havet blev det, i två underbara veckor! jag gillar också känslan av tyngdlösheten i vatten!
puss o kram!

Postat av: Mari

Publicerad 2012-11-08 21:39:07

"Mormor"! Vet du om att det är Malte som sitter där i en liten jolle låångt utanför Unawatunas strand. Då var jag lite orolig, kan man säga...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela