IDA

It's my soul honey that's up at eighty

helst av allt vill jag vara en indian

Publicerad 2012-01-14 09:57:18 i Ida,

GODMORGON!
Idag är en bra dag, det känner jag på mig. Snön ligger vackert vit på marken och solen glimtar på den blå himlen. Svalorna kvittrar och jag sjunger med. Nästan.
Nåväl, det är lördag och det känns bra, förutom att jag måste skriva klart stora delar av min forskningsöversikt idag. Ja, frågan är ju nästan varför jag skriver blogg istället för att skriva på den? Hur som helst så är det ganska intressant faktiskt. Jag skriver om så kallade "pro ana hemsidor". För er som inte hört talas om detta fenomen så är det hemsidor som uppmuntrar till ätstörningar. Ja det är lite sjukt med också intressant just för att det är ganska sjukt. Speciellt när det råder lite hiearki inom dessa forum. De med anorexia - Anas, är högst i rang. Dom är renast. Under kommer "Mias". Det är människor med bulimi. Alltså inte riiiktigt lika rena och de har inte riiktigt samma kontroll över sin kropp som Anas har. Där fick ni lite inside information. Allt handlar om identitetssökande.

Något jag också har kommit fram till att jag gör. Söker efter min identitet alltså. Igår såg jag på Charlie's angels. Jag vill vara en hemlig angel som åker runt och gör världen god. I söndags såg jag på Australia. Jag vill bo på en ranch i Australien och rida på en häst och valla kor över fälten. Trots dessa olika gestaltningar vill jag helst av allt vara en indian. Jag och naturen i ett. Inga kläder, inga Svensson-strukturer att följa. Bara jaga med mitt spjut och sitta runt en lägereld.

Slutsats? Sluta se på film kanske. Nu måste jag skynda mig, detta är en stressig dag!
KRAM!!!

Kommentarer

Postat av: Mari

Publicerad 2012-01-14 22:58:00

Ha ha, du är rolig du lilla gumsan! Fin text igen. Puss & Kram

Postat av: farmor

Publicerad 2012-02-10 10:57:19

Hallå lilla Ida,

Vad det var längesen du skrev något! Har du kanske någon annan sajt att publicera dina trevliga alster på? Saknar dom!

Idag har vi-16+solklart. ska fälle ta mej en skidtur när det mildrat sej lite.Annars blir det för kallt om nosen...

Fr o m i morron tom onsdag nästa vecka ska vi bo i M.kransen med småbarnen. Åsa+Luke ska iväg o åka skidor i Courmajeur (Italien). Ska bli roligt för dom.För oss också, fast även lite jobbigt förstås.. Bara dom håller sej friska - kräksjukan härjar visst som värst på Petters dagis, han har redan haft en släng och så även Alice häromdagen. Bara Sara kvar...man lär visst smitta i 48 tim..

Hur har ni det uppe i norr? Studierna går bra? Nöjeslivet också? Sportat något? Allt OK med kärleken?

Puss o kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela