IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Home, is where I want to be

Publicerad 2012-12-20 12:24:58 i Ida,

HEJ!
Gud så det snöar här i Umeå. Det har snöat konstant typ sedan förra veckan. Igår insåg jag att jag var tvungen att skotta fram vår lilla uteplats ty den var helt igensnöad. Det tog aslång tid för snön var ca. en meter djup. Men en fin liten gång gjorde jag, dock har den nästan snöat igen idag ser jag. Nåväl.

Snart ska jag promenera till universitetet för att ha mitt sista seminarium innan jul. Steriliseringsdebatten ska diskuteras. Måste dock medge att jag nästan redan tagit jullov. Men trots det så känns det ändå så konstigt att åka hem till Mariefred?! Jag vet inte om det beror på att jag inte varit där på så länge eller på grund av att jag kommit att älska Umeå under denna höst och vinter. Jag kommer sakna mina promenader jag måste ta för att komma någonstans, kommer sakna Iksu, mina vänner, centrumet där det alltid hålls olika tal eller konserter och en massa mer.
 
Men men, det är ju bara två veckor, och så kommer jag antagligen inte att vilja åka tillbaka när jag väl kommit till Mariefred. Vi får väl se helt enkelt. Jag tror bara att jag är tillfälligt trollbunden av den norrländska luften. Imorgon kvart i sju så åker jag i alla fall mot Stockholm, HOPPAS verkligen att tågen inte krånglar. Orkar inte sitta på en ersättningsbuss i flera timmar. Jaja, det löser sig. Puss och hejdå, snart ses vi!
 

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2012-12-21 10:51:26

Oj vilken snygging på bilden! Snart ses vi - hos Åsa på julafton. Härligt. Men - det snöar här oxå. Bara så du vet... P+K

Postat av: mormor eva

Publicerad 2012-12-23 12:33:08

Vilken FIN bild på en FIN tjej! det påminner mej om att jag behöver förnya alla fem foton som står på hyllan här i köket! vi ses i jul puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela