IDA

It's my soul honey that's up at eighty

måndag

Publicerad 2012-04-30 16:06:35 i Ida,

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/hogkansliga-pejlar-in-vagor-i-luften_7074009.svd

Denna artikel var en av de mer intressanta saker jag läst på länge. Läs den så ni förstår vad jag skriver om!
Jag känner igen mig så tydligt i vissa saker som står. Eller så kanske jag bara inbillar mig, vad vet jag? Vissa saker som skrivs tycker jag i alla fall händer mig rätt ofta.

Typ när vår granne skällde ut oss i tvättstugan för att vi drog ut tre minuter över tiden. Får sådana obehagliga känslor i kroppen när människor skäller på en för sådant som egentligen inte behöver skällas på. Mår jättedåligt.

Eller när vår lärare Ulrika förra veckan sa att vi i klassen verkade lite trötta och oengagerade och att vi skulle tänka på det till nästa gång. -Tyckte så synd om henne och hade dåligt samvete i typ två timmar efteråt.

Eller när jag såg en livekonsert med The Ark härom veckan och sista låten var "calleth you cometh I". Usch vad jag började gråta, det var så fint!

Och igår när jag såg på ett naturprogram och man fick se världen från fåglarnas perspektiv. De hade typ satt fast en kameror på olika fåglar tror jag. Så himla fint. Skulle verkligen vilja vara en fågel om jag fick välja ett djur.

Hur är det för er?
Glad valborg!

Kommentarer

Postat av: Mari

Publicerad 2012-05-01 09:15:11

Intressant! Läste även de andra artiklarna. Jag kände också igen mig i vissa drag, men inte i andra. Du kanske fick något uppslag till din uppsats?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela