IDA

It's my soul honey that's up at eighty

whatever they say we're the ones building walls

Publicerad 2011-09-15 20:33:44 i Ida,

Nu har jag diskat klart. Det gick över förväntan faktiskt! Älskar tallrikar och bestick, men glas är ju det värsta. Och kastrullen jag försökte koka ostsås i till en lite påhittig lasagne jag skulle försöka göra i förrgår. Den blev inte så god.

Jag saknar min syster. Saknar såklart en massa människor och hela min familj jättemycket. Men igår så lyssnade vi på Shout out louds på vår förfest och då längtade jag efter Elin.

Elin har på något vis kanske alltid lite varit som min storasyster. Det känns som om det alltid är jag som gjort massa saker jag ångrat och berättat för henne. Det har alltid varit jag som behövt lite hjälp uppåt. Det är jag som har sovit i hennes säng när jag drömt mardrömmar och inte hon i min. Det är hon som fått förklara mattetal för mig och inte tvärtom. Det är hon som har sagt vettiga saker och varit mogen. Det är hon som hade fina kläder först när jag var i någon splittrad fjortis-period. Hon har alltid vetat vad hon vill och ska göra, inte jag.
Ville bara säga till dig Elin att nu är jag faktiskt 21 år och jag känner mig som en storasyster!! Så ring om du har några problem eller plötsliga humörsvängningar eller om du gör något du som ångrar dagen efter..... Jag kommer alltid svara!







Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-15 21:59:18

åh jag älskar dig så mycket

Postat av: mormor Eva

Publicerad 2011-09-15 22:49:54

ååh! jag blir alldeles tårögd! gulliga Ida!någon gång ska jag berätta för dej om min storasyster........

Postat av: farmor

Publicerad 2011-09-16 09:28:33

Vilken lycka att ha en så gullig storasyster som skriver så vackert om lillasyrran! Jag håller med mormor Eva - man blir alldeles tårögd...

Kram

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-09-18 15:10:23

Naah, söt du är Ida! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela