IDA

It's my soul honey that's up at eighty

too much love will kill you. (if you can't make up your mind)

Publicerad 2011-09-20 21:43:26 i Ida,

Ska du inte hålla om mig just nu? Just nu när tankarna vandrar upp och ner som pianotangenters toner och när det drar från mörkret utanför?

Jag måste äta massa broccoli för annars kommer järnvärdena i min kropp göra att jag bara vill sova. Jag brukar tänka på det inne i affären, - broccoli, spenat, kiwi och citron borde jag köpa så att jag blir pigg. När det gör ont i benen i för långa uppförsbackar brukar också tanken slå mig, att jag måste cykla mer och oftare så att blodet cirkulerar snabbare så att jag orkar stanna uppe längre om nätterna. Då skulle jag kunna skratta mycket mer och lyssna längre på musik jag aldrig har lust att lyssna på om dagarna. Vi kanske skulle orka viska mer och komma på små bra idéer om framtiden. Vi kanske skulle kunna gå ut och samla höstlöv och göra tavlor av dem som jag, Elin och mamma gjorde nedanför en röd rutschkana i Bromma när vi var små. Hur ofta ska man ringa hem när man flyttat därifrån? Det är så svårt med självklara och nära relationer, behöver man bevisa ofta hur mycket de betyder? 

Jag blir varm i magen bara när du ler mot mig, du kanske inte behöver hålla om mig just nu, jag kan nog spela alla toner på pianot själv. Så länge du är runt om mig och stänger dörren när det blir kallt så låter det bra.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-22 21:27:26

...och hur ofta ska en mamma ringa..? Idag ringde jag iallafall mitt i en lektion med alla 32 små barn omkring mig. Du hade också många glada röster hos dig - det kändes bra! Älskar dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela