IDA

It's my soul honey that's up at eighty

jag har sett solen gå upp jag går och lägger mig

Publicerad 2011-09-15 19:07:50 i Ida,

Pjuuuh. Vad mycket disk det är i denna lägenhet. Måste diska. Måste dammsuga. OSV. Försöker komma på hur jag ska göra detta till ett längtansfyllt(längtansfullt? efterlängtat?) moment. Kommer inte på något. Funderade ett tag på om man skulle sätta på sig en morgonrock? Det blir ju lite mysigare. Bekvämare framförallt. Samtidigt känns det lite onödigt. Att byta om för att diska. Måste hitta någon bra metod för att få disk överstökat. 

Livet är annars bra här i Umeå! Snart är denna vecka av seminarium och grupparbeten över och i helgen är det finsittning och spex. Ska bli skoj! För övrigt gillar jag studentställena här. De spelar jättebra musik! Igår fick vi höra både Håkan och Moneybrother. Och massa mer. Men sen bytte vi ställe och där var det mer schlager-golvet på Harrys-feeling. Men men, det var kul det med!

Metod 1 för att få disk snabbt gjord: Inte skriva om hur jag ska få den ren, utan helt enkelt göra det. Lite som att prata om att börja träna men aldrig börja.

Jag ska börja NU!

En eventuell metod 2: Diska efter varje tallrik man använt så det slipper bli som nu, -omöjligt att ens sätta ner den där proppen som hjälper en lite på vägen när man ska fylla diskhon med vatten. Ska försöka med den efter idag.


Kommentarer

Postat av: mormor Eva

Publicerad 2011-09-15 22:54:04

musik eller en talbok i öronen, då går det trista som en dans! puss......

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela