IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Torsdag

Publicerad 2011-10-06 12:08:39 i Ida,

Hej!
För er som saknar min sköna uppenbarelse ser jag för tillfället ut såhär:

Hejheeej!

Är lite stirrig i blicken på grund av examination 2 som jag precis skrivit klart. Man blir helt stissig i huvudet av att sitta och glo på datorn. Förstår inte hur människor kan spela wow dagarna i ända. Nåväl.

Nu väntar jag på Rasmus och sen ska jag åka till skolan. För att lämna in min lilla hemtenta. Fick godkänt på förra, hoppas denna också är okej. Hoppas hoppas hoppas. Jojagog hohopoppopasos. Kommer ni ihåg rövarspråket? Jag kom på igår att man jämt pratade det när man var liten. Jättekul ju! Så jag pratade lite med Rasmus. Han uppskattade det inte. Kanske kan vara en metod att lära ut konsontanter och vokaler, mamma?

Snart är det helg och jag vet inte vad den kommer bestå av. Alla mina kompisar här får familjebesök från sina norrländska hemorter. Vill ni lära er lite norrländsk dialekt? faktum är att det inte är såå himla stor skillnad här i Umeå. Tror att det kanske är värre ju längre upp man kommer.

Men det är som är fint är att man lägger på lite shhhh istället för schhh. Till exempel shhhhjuttioshjuuu. Istället för sccchhhuttioscchhuu. Förstår ni?
Sen säger lägger man till s på lite olika ställen. "vars ska vi ses?" "Vars är du?" osv. Och så säger man fara istället för åka. "när ska du fara Ida?"

Där fick ni lite smakprov. Dock håller jag mig än så länge till mina IIIIIIIIIn.
Hoppas ni mår bra där hemma. Kommer nog och hälsar på er snart för jag saknar er. Eller så kanske ni kan komma hit och hjälpa mig städa?


Kraaam

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2011-10-06 17:03:52

Jag ser verkligen fram emot att höra dej prata norrländska - har alltid gillat det! D´ä som så trevlig på nå vis...

Kram

Postat av: mormor Eva

Publicerad 2011-10-07 19:51:59

saknar dej också! Mari pratade om att vi kanske kunde hälsa på er ........kanske, det vore roligt! puss o kraam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela