IDA

It's my soul honey that's up at eighty

love out of lust

Publicerad 2011-05-27 15:50:26 i Ida,

Sitter och funderar på om man ska ta en springtur eller inte. Jag sprang iofs igår. Och jag kan göra det imorgon istället för idag. Finns bara ett problem och det är att jag inte vet ifall jag kommer att vara bakis imorgon. Vill inte vara det men om de andra kommer dricka mycket vin ikväll kommer väl jag också göra det. Grupptryck, usch vad hemskt!

Näej så farligt är det inte, jag gillar ju att göra det. Men jag gillar inte att vara trött och seg och så hungrig att jag vill äta upp hela kylen dagen efter. Hmmmhmhmmhmmm.

Jaha, tiden springer fram(liten ordvits där påtal om att springa) och man hinner inte riktigt tänka efter. Haha nu när jag skrev något om ordvits så måste jag berätta min omedvetna ordvits jag gjorde när jag vikarierade i en en tvåa jag haft ett par gånger. De hade fått larver för ett tag sen som man föder upp tills de blir puppor och sedan fjärilar och efter det släpper man ut dem. När vi under en lektion jobbade med larverna var det några som inte riktigt satt på sina platser och tog till vara på sin arbetstid. Jag drog då till med den smarta tillsägelsen "Sluta LARVA er!!!"

Oooooj vad hånad jag blev där då. Man måste tänka efter innan man talar.

Nåväl var var jag? Tiden ja. Det känns lite sjukt att jag kanske flyttar till Umeå efter hösten. Det är så LÅNGT dit!! Och så. Men igår pratade jag och Rasmus om det och kom fram till att vi skulle vilja ha en katt. Jag, Rasmus och en liten katt vid namn Lasse Kongo. Det ska han heta, även om det namnet tydligen kommer från filmen "Torsk på Tallin" som nästan är den sämsta jag sett i hela mitt liv. Men Lasse Kongo är ett roligt namn tycker jag. Rasmus tycker också det.

Trevlig helg!

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2011-05-27 21:29:53

Torsk på Tallinn - den som jag tyckte var så himla bra! Robert Gustafsson, Johan Rheborg - så rätta i sina roller! Robert som den stackars kärlekstörstande värmlänningen. Så rörande när han stajlat badrummet och satt upp handdukshängare med "hans" och "hennes" i tron att han skulle finna den rätta under resan. Och Johan R som en riktigt äcklig typ till reseledare... Nu tillhör ju båda skådisarna oxå till mina favvos. Så du får nog lov att kika på filmen en gång till!

Umeå - björkarnas stad. Långt bort i norra värla. Lär vara en trevlig studentstad har jag hört. Blir säkert bra med Rasmus och kissekatten i den lilla lyan...

P+K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela