IDA

It's my soul honey that's up at eighty

kyligt

Publicerad 2011-01-20 19:03:58 i Ida,

Här ligger jag denna mörka torsdagskväll och är tröttare än någonsin. Frågan är ju varför det är så jäkla kallt överallt? Inne, ute, på tåget, på jobbet, innanför min jacka och överallt på alla andra ställen. Brr vad jag fryser. Får väl köpa en ful dunjacka. Kanske en glansig i en stark färg med ett skärp i midjan, skulle jag nog passa i. Usch jag ryser av tanken.

På tal om jackor, när ska min jacka komma som jag beställt dåå? Beställde ju den när jag var i Sri Lanka för att jag skulle få den när jag var hemma. Men icke. Modekungen är inte så himla kungliga verkar det som.

Idag har jag jobbat med lite äldre elever. Det förundrar mig faktiskt hur allting verkar ha ändrats sedan jag gick i åttan-nian.

Kommer inte ihåg att vi skolkade, vara allmänt dryga, hade jacka+mössa+vantar inne på lektionerna, hade asmycket brunkräm och tyckte att hela livet var allmänt jobbigt. Men sen har jag väl också alltid varit en mönsterelev.. Man kan ju inte begära för mycket av alla här i världen. Ungdomens år är väldigt splittrade och man måste väl hantera dem på något vis..

Nuuuuuuuu ska jag diska lite disk och sen ska jag heja på Sverige. Heja heja heja heja!

I eftermiddags när Rasmus hämtade mig på stationen så möttes jag av hans skönsång i bilen till "för det är såååååå jag säger deet, du är det finasteee jag veeeeeet". Även om hans röst inte är den bästa så gjorde det mig varm fast det var iskallt!

hejdåå

Kommentarer

Postat av: Rasmus

Publicerad 2011-01-20 21:57:19

"Även om hans röst inte är den bästa..." VA?!



Jag sjunger ju huur bra som helst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela