IDA

It's my soul honey that's up at eighty

friday

Publicerad 2011-04-01 15:42:17 i Ida,

Heeeeeeeeej!
Jag är otroligt duktig på att berätta för er om vad som händer i mitt liv, jag vet. Jag har tappat skrivinspirationen tror jag. Men idag är jag på bra humör och det är fredag så då tänkte jag ägna en liten tanke åt min kära blogg.
Idag har jag jobbat och senare ska jag åka till Etuna. Åh vad det är mycket åkande hit och dit, känns lite som att jag bor i min väska och den är inte så stor tyvärr. Men fin, min mormor har gjort den. Nåväl. Imorgon ska jag göra högskoleprovet, guuud vad kul det ska bli. Verkligen! Från kl åtta till fyra på en lördag, mm. Men men, vem vet, jag kanske tycker det är roligt?

Faktiskt så har jag börjat uppskatta vissa ämnen lite mer nu när jag har vikarierat på högstadiet. Biologi och kemi tillhörde tex. inte mina favoritämnen när jag gick i skolan. Men nu när jag försökt hjälpt 8or och 9or i dessa ämnen tycker jag allt att det är lite intressant och inte alls så svårt som jag minns att det var.
Sen kommer jag dock på att jag är 21 år och kemin och biologin jag försöker förstå och undervisa i är gjord för 14/15/16-åringar. Då sjunker det sakta in i min hjärna att jag aldrig kommer bli något smart kemist. Men det gör inget.


Åh jag har tittat på Beverly Hills rätt mycket på senare tiden. Varför har jag inte upptäckt den serien tidigare? Jag blir så glad av den. Oftast i alla fall. Men nu verkar det som om Dylan och Brenda ska göra slut. Jag vill inte, det ger mig ångest, jag tycker dom ska vara ihop!! Jag blir så kärleksfull när jag tittar på dom. Vill bara krama Rasmus och låtsas att vi bor i Kalifornien och inte får träffas för våra föräldrar men gör det i smyg ändå.
Tyvärr är ju inte fallet så riktigt. Men jag får kramas i alla fall!
Usch vad mycket pladder det blev nu då! Hoppas ni får en bra helg för det ska jag ha!
Hejdååå

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2011-04-02 13:06:08

Ja, det var verkligen längesen du skrev i din blogg. Jag tittar varje morgon men...

Lite glatt pladder skadar inte emellanåt. Det skrivs alldeles för mycket om katastrofer och annat sorgligt här i världen just nu.

Så fortsätt skriva när du känner för det. Jag kommer att läsa dina alster med nöje!

Kram

Postat av: mormor Eva

Publicerad 2011-04-07 21:31:08

instämmer helt med din farmor, lite pladder ÄR roligt och det är roligt att du använder väskan! puss o kram..........

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela