IDA

It's my soul honey that's up at eighty

how many seas must a wild dove sail?

Publicerad 2010-09-15 18:23:00 i Ida,

Utanför dina dörrar och stad, finns det något mer? Finns det något mer än gatorna du vandrar över varje dag och finns det andra fönster än dem du alltid speglar dig i smyg i? Finns det något varmare än värmen av någon annan i din säng och finns det en annan färg på solen när den går ner mer än den du ser?

Finns det något tryggare någon annanstans och finns det något du älskar mer än det du redan säger att du älskar mest? Finns det andra dofter utanför någon annan dörr eller finns fler telefonnummer att få fastän du klarar dig med dem du har? Finns det musik du aldrig hört men heller inte vet existerar, och spelas den på instrument du aldrig lärt dig hur man spelar?

I din mall där allt är exakt där du vill att det ska vara, där allt är perfekt och på ditt vis och på det sättet du är väl bekant med.. Där utanför ramarna, finns det andra färger och former och ljud, eller är det bara helt svart och ointressant?

Kommentarer

Postat av: lina

Publicerad 2010-09-15 22:31:41

ååååå gillar det här inlägget

Postat av: farmor

Publicerad 2010-09-16 08:02:27

Jag också - jättebra Ida!

Postat av: farmor

Publicerad 2010-09-16 08:06:26

Och Bob D - vad jag älskade den här låten - och så ung han är på inspelningen... tror den är från 1968-69 nån gång. En av hans första låtar tror jag. Men def inte den sista... en mkt produktiv herre!

Postat av: farmor

Publicerad 2010-09-16 08:06:31

Och Bob D - vad jag älskade den här låten - och så ung han är på inspelningen... tror den är från 1968-69 nån gång. En av hans första låtar tror jag. Men def inte den sista... en mkt produktiv herre!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela