IDA

It's my soul honey that's up at eighty

wincing the night away

Publicerad 2010-10-26 19:31:19 i Ida,

Det finns en människa jag inte känner så bra egentligen, och antagligen aldrig kommer lära känna bättre heller. Men hon är någon jag skulle vilja sätta mig ner med likt "tisdagarna med Morrie" och få höra på hela hennes liv. Varje gång vi har pratat om något kommer jag på mig själv med att jag aldrig har tänkt på det sättet som hon ser det på. Det är en ganska häftig känsla på något vis. Ni vet, man klickar med människor hit och dit som allt som oftast tycker ganska lika som en själv. Som ofta fyller i ens meningar och tankar och får en att känna att "precis så där, precis så där tänker jag också!".

Visst har det hänt att jag tänkt så många gånger också när vi pratat, utan tvekan. Men när jag lyssnar på henne förundras jag gång på gång över allting hon säger. Allt hon skrattar åt och hur lätt hon ser på saker och ting. Och sedan skrattar åt det igen och utbrister "men VET du vad som hände igår?"..

Det räcker på något vis med att mest lyssna, och när jag väl pratar lyssnar hon på precis varje ord jag säger. Även om jag bara berättar att imorgon blir det regn fast idag är det sol..

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-10-28 15:47:44

Ida! Pratade med fia igår och hon berättade lite om dig och Rasmus, jag är glad för din skull. Snart far ni iväg på äventyr, är lite avis. Ha det super bra! rock on. <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela