IDA

It's my soul honey that's up at eighty

river en vacker dröm

Publicerad 2010-10-13 22:24:14 i Ida,

Ibland vill ögonen sova men inte huvudet och alla tankar vill flyga runt och iväg precis likt fåglarna som börjar flytta till Afrika nu. Jag vet inte riktigt om det är just Afrika de flyttar till men det låter färglatt och spännande med Afrika. Ditt namn dyker upp gång på gång på gång på höger sida av skärmen och även fast jag klickar på tusen saker dyker det upp igen. Det är som om jag skulle sitta och vänta på att det ska komma upp flera gånger framför ögonen, att jag längtar och vill se på något vis. Väntar, precis som jag alltid väntade på dina samtal som aldrig kom och ord som jag aldrig trodde på på riktigt. Men jag gör inte det längre, väntar alltså, inte alls alls alls för det finns så mycket finare och bättre.

Jag räknade idag och det är 25 dagar tills vi flyger kanske tillsammans med några fåglar bort från vintern som snart knackar på och bort från mörkret som gör en trött fastän man inte vill. Det är inte alls lång tid, jag menar om man tänker på 25 dagar så är det bara ett tredjedels sommarlov..

Och alla sommarlov jag har haft har i alla fall runnit iväg lika snabbt som vattendroppar rinner från fingertopparna.

Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela