IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Att inte vara gjord för hösten

Publicerad 2010-10-19 18:38:24 i Ida,

Idag led jag med alla elever som behövde vara ute på rasten trots att det var ösregn. Visst, det finns regnjackor och stövlar och vantar. Men om man är som jag, och helt enkelt inte ser något njutningsfullt i regn även om man inte fryser och blir blöt, så är det inte roligt. Jag är helt enkelt inte gjort för höst och vinter.

Att vara ute känns inte tilltalande på något vis och även ifall man blir piggare av frisk luft så lockar det inte det minsta att gå ut i storm/regn/snö/kyla.

Att träna är inte heller något jag drar till med sådana här oktober-eftermiddagar när man hellre kan ligga under en filt och vara varm. Den dagen jag börjar bli tjock kanske jag kommer att lämna mitt öde under täcket en mörk eftermiddag och försöka mig på en springtur.

Det är inte det att jag tycker att det är så jobbigt att träna egentligen. När jag gick på smid tränade vi ca. 2 gånger per dag nästan varje dag. Men då behövde jag också vara stark och allt det där för att vara den superztar jag var när jag spelade handboll. Hehehe..... Nu behöver jag liksom inte kondition eller sådant till något. Jag kan vara svag, det är ingen som bryr sig. Tyvärr?

Vinterskor har jag kanske ägt ett par de senaste åren pga. att mina fötter inte passar i vinterskor. De passar nästan bara i Converse tyvärr. En vinterjacka har jag också svårt att minnas ifall jag någonsin älskat på något vis.

Näe. Tur att jag ska åka bort snart. Mörker gör ingen gott! 



Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-10-20 00:09:43

jag vill följa med....

Postat av: Paulina

Publicerad 2010-10-21 20:27:38

Ja lid med mig!! Jag måste gå ut på ALLA raster som finns i skolan till och med dom som inte barnen behöver gå ut på! Uuuuh jag tror inte jag orkar en till daaaag i det här vädret! Jag fryser fast jag har långkallingar och dunjacka på mig!

Postat av: farmor

Publicerad 2010-10-23 13:00:34

Just hemkommen från Sicilien (där det borde ha varit mycket varmare än vad det i verkligheten var så här års) vill jag instämma i allt som sagts ovan! Det känns f ö alldeles för tidigt med snö o slask o långkallingar vantar halsduk o mössa i oktober!

Visserligen ääälskar jag att åka längdskidor men det är ju liksom en helt annan grej än att stå o huttra med uppdragna axlar o vänta på¨bussen som aldrig kommer och försöka att iaf se LITE halvsnygg ut när man ska ner på stan o träffa folk från LIIIdingö, Öfre Ö-malm, Söders höjder mm tjusigt innerstadsaktigt....

Men de e bara att gilla läget - finns ju liksom inget annat! ALLA kan ju inte åka till Indien....

P+K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela