IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Testing

Publicerad 2010-05-24 21:32:55 i Ida,

"Har du något att plugga Malte?"
"Malte nu räcker det med datorn nu måste du plugga!"
"Malte be Ida om hjälp med spanskan!"
"Malte be Elin om hjälp med matten!"
"Plugga Malte! Plugga Malte!"

Jag tror att jag blev litet utav ett "test-barn".
Ingen tjatade någonsin på mig om att jag skulle plugga. Det fick jag minsann sköta själv. Antagligen någon diskuterad metod från mina föräldrars sida gällande "att ta eget ansvar". 

Däremot tjatade de väldigt mycket om att jag verkligen skulle vara hemma innan klockan tolv när jag gick i nian och att det inte var bra att vara ute varje helg när jag gick i tvåan.
Antagligen ännu en omtalad metod om att "våra barn ska minsann inte vara ute och ränna hur de vill".

Jag tror att jag skulle ha blivit mellanbarn kanske. På Elin tjatas det om läxor lagom mycket, samtidigt som hon har fått den bästa matte-hjärnan. Skön kombination för henne då. Hon har också på något vis kommit undan med att vara ute många helger i rad, utan att någon som helst ens frågar. Tvärtom är det väldigt kul att Elin hittar på roliga grejer!

Det är bara för att alla här hemma tror att Elin alltid sköter sig. Alltid. Ja vad brukar man säga, - no comments....

Malte kan jag förstå behöver lite extrahjälp eftersom att han tyvärr föddes med minst endorfiner som gör en lycklig och helt enkelt har minst "livsglöd" av oss fem här hemma. Därav hans otroligt positiva inställning till allt som har med skola att göra.

Detta är helt och hållet sanning. Dock är det bra att jag blev storasyster. En bra och rolig förebild med lite av allt är vad jag är. Det är mig ni ska tacka för att ni får vara ute så sent som ni är och får göra alla saker jag inte fick.

Nu kan ni krama mig!

Godnatt

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2010-05-25 07:39:04

Bra Ida - ser att du har insett vikten av att vara storasyster och "bereda väg" för dom yngre syskonen!

Precis så var det....

storasyster Farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela