IDA

It's my soul honey that's up at eighty

sometimes i feel like throw my hands up in the air

Publicerad 2010-03-13 16:35:29 i Ida,

Goder lördag!
Idag tänkte jag faktiskt skriva lite om vad jag har gjort idag. Ni brukar ju bara få höra om andra flummiga grejer så idag ska ni minsann få veta min dag i detalj. Men jag måste bara skriva en sak först som jag har blivit kär i!! När folk skriver "naah". Åh, åh, åh det är så fint! Inte alls som "naaw" utan bara lite enkelt "naah" precis som man säger. Hihi.

Nåväl. Dagen började med ett perfekt uppvaknande i min säng ca. 08.25. Jag skuttade upp pigg och glad och gick in till soffan och lade mig. Käkade upp tre djungelvrål som fanns kvar i godispåsen Elin lämnat. Tack! Sedan surfade jag runt lite i cybervärlden och fb-chattade. Seeen var det dags för frulle. Bryggde kaffe och stekte två ägg. Sen lite ketchup på äggen och mjölk i kaffet. Perfekt!
Sen chillade jag tills min familj vaknade. Låg och lyssnade på dem ett tag när de åt frukost tills jag efter ett tag anslöt mig. När vi hade pratat klart så började alla städa. Elin kom in i mitt rum och sa att det var så äckligt. Jag påpekade att det inte alls är äckligt, bara lite för mycket saker. Men som den trogne samlaren jag är så lider jag av svår separationsånget och får därför dras med gamla trasiga kameror, halvhela armband och födelsedagskort från min 10-års dag. Under tiden lyssnade jag på p3. Måste bara säga att JAG ÄLSKAR ER P3!!! Det var ett program om att man ska älska sig själv. Folk ringde in och fick gifta sig med sig själva och avge löften. Asgulligt var det, ni borde lyssna här:http://www.sr.se/sida/default.aspx?programid=3328.

Sedan skuttade jag in i duschen, gick ut därifrån, hängde inne i Elins rum och frågade om hon kunde ligga på mig rygg ett tag. Låter lite skumt men jag ÄLSKAR när någon ligger raklång på min rygg. Mmm. Så vi låg å myste ett tag och lyssnade på shout out louds.

Sedan började Pao tokhetsa mig så jag fönade håret och begav mig nedåt Eddies pappas hus där hon och Linnéa befann sig. När detta hände var klockan runt 12.30. Vi satt och njöt i solen, drack kaffe med grädde i(asgott!) och pratade om våra framtidsplaner. Dessa planer skulle man ungefär kunna jämföra med Desperate housewives-fruarnas liv. Men vi ska göra något nyttigt också, nämligen starta en livscoach-byrå.

Efter mååånga timmar av prat och mys begav jag och linnis oss hemåt och här hemma har jag nu ätit två mackor, druckit kaffe och legat här i min säng.

Hur har er dag sett ut?


Taaaahahaaha, dör på mig själv.
Ikväll ska vi laga ihop en mysig middag, jag och mina bästizar. SÅ JÄVLA PERFECT ALLTSÅ!

AJÖSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela