IDA

It's my soul honey that's up at eighty

look how they shine for you

Publicerad 2010-03-17 21:07:55 i Ida,

Härom natten kunde jag för allt i världen inte sova. Då tog jag till min vanliga metod och lade mig upp och ner i min säng. För er som inte testat, testa! Jag undrar faktiskt varför jag bara inte sover åt det hållet jämt, för det fullkomligt äger när det gäller i min säng. Det finns många fördelar:
-Det drar lite lagom från mitt inte alltför täta fönster, man har det varma elementet mot kinden om man behagar och om jag vill ligga på min älsklingssida har jag full koll på om min dörr öppnas av någon mystisk inbrottstjuv.

MEN, det här är verkligen inte det bästa ska ni veta. Nej, för det bästa med att ligga upp och ner i min säng, det är den fantastiska utsikten man har därifrån rakt upp i himlen. Och om man har tur så är himlen vackert kolsvart med tusentals små stjärnor som bara tittar ner på mig där i min säng. Det känns helt ärligt så! Kan ligga och stirra i timtals tills jag kommer på att jag la mig åt fel håll därför att jag skulle somna. Inte vara vaken.

Nu till det skummaste! Varför i hela helvetet går det inte att ta kort på alla de små stjärnorna?!?!! Jag försökte nämligen. Jag öppnade fönstret, zoomade ut och in och ut igen (kan tänkas att det inte gör skillnad på några meter när stjärnorna befinner sig miljontals mil från oss men ändå) men det blev endast en kolsvart bild med några ljusa fläckar. Om man tittade riktigt noga. Dessa fläckar kan dock vara megapixlar och allt vad det heter.

Jag tycker det är jävligt synd. Jag vill ju visa er min speciella utsikt.



Kommentera om ni ser någon stjärna!


Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2010-03-18 20:15:59

hahaha skön

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela