IDA

It's my soul honey that's up at eighty

midsummer

Publicerad 2010-06-30 12:57:52 i Ida,

I'm back!

Nu har jag landat efter helgens roadtrip och lite jobb. Det åskar ute så snart måste jag tyvärr stänga av datorn av säkerhetskäl. Ni vet väl att blixten kan slå ned i datorn? Och i mobilen och i hemtelefonen.... Om Pao läser det här nu vet jag att hon sitter och hånflinar åt min töntighet. Men vänta du bara, någon dag kommer du tro mig gällande all farlig elektricitet.

Nåväl! Åh vad vi hade roligt i helgen! I fredags anlände vi till Emmaboda och den lilla midsommarfestivalen som hölls där. Jag skulle nog vilja påstå att vi inte riktigt passade in, men det var inte heller så att vi stack ut allt för mycket. Vi blev helt enkelt "bikinitjejerna" "stockholmstjejerna" och "vi-älskar-midsommar-tjejerna".

 Efter en mysig bilresa ner med mycket sång skratt och kisspauser så slog vi väl framme upp tältet och dukade upp maten. Sedan var allting i full gång. Människorna vi hängde med verkade inte uppskatta midsommar allt för mycket, men vi fick dem strax på andra tankar och drog igång både dans runt stången och långdans. Det sistnämnda ebbade dock ut av någon anledning, vet inte om det berodde på några av mina plötsliga snubblingar över väldigt synbara stenar eller om alla tappade glöden efter små grodorna som vi körde ca. 5 gånger i brist på midsommarsånger.

Kvällen fortsatte med sol skratt och musik, och vid tolvslaget somnade vi gott in på den hårda marken inne i tältet.
När vi vaknade av Linas sol-pepp så tog vi på oss bikinin och drack vatten medan resten av människorna fortsatte med sina öl. Som de spontana och påhittiga tjejerna vi är så slog den briljanta idén om en liten extra roadtrip till Kalmar ner. Så efter att vi alla bränt oss lite på näsan körde vi vidare mot Kalmar och lyckades prata till oss en duschning inne på en camping. Efter det styrde vi minibussen in till stan där vi hittade en stooor båtkaj och parkering. Som gjord för att sova på, inne i bilen.

Efter det tog vi oss en turisttur till Kalmar slott, mycket fint ställe! Sedan gick vi och åt pizza på en mysig resturang där vi diskuterade i säkert en timme ifall regnet hade bidragit till mönstret på ett stort hus, eller om det var målat. Inte så mycket att prata om egentligen, jag och mitt konstöga såg direkt att det självklart var målat!

Senare gick vi tillbaka till vårt tillfälliga hem och fällde upp stolarna fem meter från bilen och bildade en mysig liten uteplats där vi drack lite öl och skrattade tills vi fick ont i magen. Ingen nämnd ingen glömd, men Lina bidrog en hel del skulle jag vilja påstå. Efter ett tag gick vi inåt staden igen för att utforska nattlivet och vi hamnade på samma ställe som vi käkat och där började vår utomordentliga "sång-battle". Ena halvan av oss agerade dumpade, andra halvan hade dumpat, och vår skönsång till "I don't wanna close my eeeeyes" och "leva livet kom så ska vi leva livet livet.." tror jag hördes över hela stan. Tills vakten sa åt oss att vi fick dämpa oss lite.

När klockan slog sent avlägsnade vi oss pga. trötthet och längtan över att få sova intryckta i minibussen. Natten fungerade men inte mer, i alla fall för mig och Karin längst bak i det trånga baksätet.

Söndagen bestod av sol och bad och shopping, och sedan for vi hemåt och var väldigt nöjda med allt vi hunnit med under helgen.

Oj vilken lång sammanfattning det blev. Tack för helgen i alla fall allihopa!!!!!

Pussss

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2010-07-03 09:27:19

Den midsommaren skulle jag gärna velat vara med om...

Va bra att ni hade så kul!

P+K Farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela