IDA

It's my soul honey that's up at eighty

YOU CAN TAKE THE WORLD CAUSE THAT'S YOUR WAY

Publicerad 2010-01-31 12:55:54 i Ida,

Brrr jag tror aldrig att jag kommer tina upp igen efter att ha stått fem timmar om dagen ute på Stureplan(stek) och delat ut lappar hela helgen. Men förhoppningsvis gör jag det och fortsätter kämpa mot kylan med dubbla långkalsonger och ridskor.
Annars har Louise förgyllt helgen som mitt sällskap, vi har fnissat frustrerat över minusgraderna och försökt få folk att tävla om en laptop. Men det är inte lätt på Stureplan, (citerat) -de har ju redan så många laptops..

Nåväl, tänkte faktiskt skriva en liten lista idag! Hittade idén i en av mina favoritbloggar. Det går ut på att skriva upp fem eller tio (eller hur många man nu vill) saker som gör en glad. Här är några av mina:

1. Varma människor
Det finns vissa människor som bara får en att bli helt varm i kroppen. Det går inte riktigt att sätta fingret på hur dessa personer beter sig. Det kan vara allt från att de är så ärligt glada över att träffa en. Eller att de visar jättestort medlidande eller är så glada för ens egen skull.
Jag kommer ihåg en gång när vi var på handbollscup med IFK Mariefred och det blev storbråk över småsaker och Louise mamma började gråta därför att vi alla lagmedlemmar var osams. Hon var inte inblandad men hon grät över att vi bråkade. Det är ett bra exempel på att vara helt helt varm.

2. Musik
Alla människor stimulerar väl sin kreativa sida på något sätt antar jag. Mitt sätt är att lyssna på musik. Det är inte bara ljud som strömmar in i öronen. Musik är minnen, förhoppningar, igenkännanden, tröst, berättelser, en bubbla att fly till när bara vill lyssna. Helt enkelt bara så jävla träffsäkert och underbart.

3. Sushi & Kaffe
Alltså.. Vad ska man säga? Typ det godaste i hela världen!!!!!

4. Havet
Vatten och vågor och solnedgångar som speglar sig där i är typ det finaste som finns. Åka båt och bada och fiska och sitta på bryggan och simma under vattnet och snorkla och... AAW!

5. Färger
Jag blir så lycklig av färgglada saker!! Jag fasar nästan inför när jag kommer flytta hemifrån och inreda min lägenhet själv. Det kommer bli lite utav en färgkrock tror jag.

6. Jag
Haha ta inte det jag skriver nu på fel sätt. Jag är faktiskt en väldigt ödmjuk person. Men vad vore liksom mitt liv utan mig själv? Även om jag inte alltid kanske älskar mig själv så.. Oftast gör jag nog det. Jag brukar i alla fall krama mig själv när jag ska sova. Och det är inte för att jag oftast sover ensam....



Spola fram till 4.00 om ni inte orkar titta på hela. Lycka bland mycket annat!

Kommentarer

Postat av: R

Publicerad 2010-02-01 14:47:23

Ida, byt bakgrund så att det blir någorlunda ihärdigt att läsa din blogg då jag gillar att göra det. Snälla?

Postat av: farmor

Publicerad 2010-02-02 10:30:55

Ingen vidare tajming att stå ute i helgens kyla!

Hoppas du tinat upp....

Den här låten med Bruce är bara sååå bra. Och att han kommer av sej i texten gör den liksom mera tillgänglig- "även solen har sina fläckar"...

I likhet med "R" tycker jag också det är lite knepigt att läsa kommentarerna med nuv. bakgrund. Fast den e jättefin...

P+K Farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela