IDA

It's my soul honey that's up at eighty

OH MY ROCKET OH, OH MY SOUL

Publicerad 2010-01-21 20:48:36 i Ida,

Om ni inte förstod inlägget innan det förra så handlade det hela om ett par skor.

Dagen jag skrev detta kom mamma in i mitt rum och började i förbifarten prata om att en av hennes kollegor hade gjort en fotoperation. Den hade inte varit alls så smärtsam och väldigt lätt genomförd.

Eftersom att jag var upp över öronen förälskad så lyssnade jag inte riktigt. Det borde jag kanske gjort. Om inte annat så borde jag redan innan jag åkte till Sthlm förstått att jag inte kan ha 90% av alla skomodeller. Men ni vet, man vill ju så gärna se alla fördelar.

Så här i efterhand inser jag att Gud har gett mig mina fötter av en anledning. Man ska helt enkelt inte köpa för dyra skor.

Eller så ska man först lägga de pengarna på en fotoperation, sen köpa de skor man vill ha. Ja jag vet inte.

För er som undrar vad det egentliga felet med mina fötter är så ska jag nu visa er en liten skiss:

Ja, som ni ser har jag fem tår och en till där på sidan. Dock blev den utan tånagel och inte riktigt lika utvecklad som de andra fem. Det andra "lilla" problemet är att jag har väldigt höga vrister, bucklan ovanpå foten alltså. Den hindrade mig från att köpa dem med stort D.

Dock vet jag inte om jag skulle vilja operera fötterna. För det första känns det som att folk på något vis skulle töntförklara en om man gick runt med bandage om fötterna och svarade att man hade opererat just fötterna ifall nån frågade. Hahhaha...

PLUS att jag är rädd att jag skulle överge mina trogna följeslagare Conversen. I vått och torrt, varmt och kallt, festligt och ofestligt har alla dessa älskade tygskor följt mig sedan jag var 13 och var med Linnéa på husvagnssemester.

Och jag skulle egentligen inte vilja bli lockad att byta ut er mot några andra i världen.
Conversen - jag älskar er.



Bry er inte om att detta verkar vara en lite mer verklighetstrogen bild av mina fötter.

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2010-01-22 07:40:25

Jag säger lägg pengarna på en fotoperation, absolut! Jag lovar att inte skratta åt bandagen. Eller ens fråga vad som har hänt. Jag menar, ta på conversen över så ser det bara ut som dina vanliga fötter? (Mihih, lägg egentligen pengarna på en kväll med miig. Vi kan titta på våra föter och designa egna skor därefter.)

Postat av: farmor

Publicerad 2010-01-22 09:52:46

Ja du Ida. Vet hur det känns. I min ungdom var jag en riktig skofreak - kunde aldrig få för många. Då gällde italiensk design - Magli o allt vad dom hette. Svindyra. Fanns på Svan Skor på Bibl.gatan. Spetsiga, urringade, smala, högklackade, rosa, röda, gröna, med slejf, små spännen.. va snygga dom var. O obekväma...

Idag ser alla skor ut som gjorda för Farmor Anka. Precis som Bob Dylan sjunger; "the times they are a´changin....

P+K Farmor

Postat av: Rasmus

Publicerad 2010-01-22 17:54:31

Shit, du har kvar bloggen. Soft :)

Postat av: Karin

Publicerad 2010-01-25 11:03:48

Jag har tagit bilden, på tylösandstrand mitt i natten.. me like

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela