IDA

It's my soul honey that's up at eighty

summernights

Publicerad 2010-08-27 17:52:00 i Ida,

Här sitter jag, slut efter denna dag.
Men! Slut är det inte än! Ikväll ska vi dansa, det var jävligt längesen!

Den stora frågan är ju vad man ska ha på sig. Det är fortfarande augusti ju. Dock sa Tuula på mitt jobb idag med sina fina finlandsvenska att "det var en riktigt härligt höstdag ute idag!"

Ja vad säger man. När blir det höst i Finland? I Sverige brukar det väl ändå inte vara höst förrän efter mitten av september. Eller? Jag ville i alla fall tala om för henne att det inte alls var höst ute och att jag hatar inkokt lax. Dock log jag snällt och höll med. Som jag alltid gör!

Måste sluta hålla med alla så mycket.
Så, ikväll blir det sommar och sol och kort tajt kjol. Något jag visserligen inte ens ofta brukar ha under sommaren. Men någon gång måste ju vara den första..

pusspusspuss



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela