IDA

It's my soul honey that's up at eighty

right now everything is turning blue

Publicerad 2010-08-05 10:03:30 i Ida,

Goooooooodmorning!
Nu ska jag strax till jobbet. Eller först ska jag posta ett paket till lilla Malte-Palte som fyller 16 år på fredag men är på Ängsholmen. Elin är också på Ängsholmen. Mamma och Pappa är ute på segel-semester. Kvar här är jag, i vårat stora mörka hus, helt själv. Tur att jag har mitt älskade jobb...

Nä men ni ska veta att jag klarar det rätt bra! Mamma har skrivit lappar om att jag måste sätta på locken på burkar för annars flyger bananflugorna in. Som om jag inte förstår det? Jag som är så ordningsam. Samma sak med att glömma kaffebryggaren på, det har jag gjort ca. 1 gång av 10000.

Vi har bokat resa till Indien!! Det tog ca. 5 timmar och Pao var nästan på väg att få åka själv med ett flygplan utan mig och karin. Men det löste sig till slut. Så den 8e november är det hejdå till vintern och hej till den indiska kulturen. Som tydligen ska ge oss en stor chock. Pao har googlat. Mamma och alla andra har varnat.
Men jag gillar chocker! Heter det chocker?

Jaja, nu ska jag cykla på min inte alls vingliga cykel ner till stan.

Hejdå!

<3

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2010-08-06 14:15:39

åååh vad kul INDIEN! dit vill jag också, vad ska ni göra där ida?? MISS YOU GIRL!

Postat av: farmor

Publicerad 2010-08-09 08:36:36

Hej Ida - va spännande med Indien!! Säkert blir det jättekul men förmodligen också värsta kulturchocken! SÅÅÅ mycket folk!! SÅÅÅ mycket trafik! SÅÅÅ många dofter!! Både angenäma och mindre dito. SÅÅÅ häftiga färger!!!D´ä annat dä än lilla M-fred kan man lugnt påstå.

Kanske ses vi nå´t den här veckan - farfar o jag är hemma från Ljusterö nu - vi kom hem igår kväll efter en ganska regnig vecka i stugan med Åsa+co.

Puss

Postat av: farmor

Publicerad 2010-08-09 08:54:57

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela