IDA

It's my soul honey that's up at eighty

green eyes

Publicerad 2010-08-02 02:16:04 i Ida,

Godnatt!
Jag kan inte sova, ligger här och dricker mjölk. Det lärde mamma mig när jag var liten att man skulle dricka om man inte kunde sova. Jag vet inte vad denna sömnlöshet beror på, antingen att jag är för trött eller så har jag helt enkelt sovit för mycket hela veckan..

Nu har vi i alla fall hämtat hem Emma! Det var allt på tiden.
På tal om tid så tog det en jävla tid för oss att hitta parkeringen till terminal 5 på Arlanda. Tänk er scenariot: Lina som satt fram var väldigt säker på att vi skulle svänga mot "hämta och lämna"-skylten. Karin var också väldigt säker på att vi skulle svänga rakt fram, alltså inte mot "hämta och lämna"-skylten. Pao berättade om och om igen om när hon och Eddie "också körde fel här precis på samma sätt som vi snart skulle göra blablabla" vilket inte var till så stor hjälp.

Efter Linas starka stämma och min oförmåga att inte tänka något alls själv svängde vi mot "hämta och lämna". Det blev fel och vi kom ner till taxiparkeringen. Där fick alla i bilen panik, det skreks om enkelriktat hit och dit och alla kollade febrilt efter vanliga bilar på parkeringen. Men icke! Vi fortsatte mot utfarten där Karin muttrade "vad var det jag sa vad var det jag sa" och Lina fortfarande hetsigt om att "vi ska ju faktiskt "HÄMTA EMMA vem fan tror att man ska köra rakt fram då då???"

Pao försökte mest lugna ner sig eftersom att hon trodde att hennes stund var kommen när vi virrade in på taxiparkeringen. Citerar:"Jag trodde vi skulle dö!! Jag blundade hela tiden!!!"

Till slut kom vi i alla fall fram och vi sprang in på flygplatsen och där stod Emma, trött och söt!
På hemvägen roade vi oss med katthistorier. Jag gillar oss mucho!

Godnatt igen

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2010-08-02 11:05:15

hahahaa Pao!!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-03-17 06:57:59

Jag kan inte sova och måste det för idag är det match. Ska nog gå ner och hämta ett glas mjölk! Så gör alltid jag när jag inte kan somna. Jäklar att det inte är vinter, då finns det alltid pepparkakor också. När jag läser blir jag så glad! Jag glömmer inte den där dagen. Ni gjorde mig så jäkla glad då. Kändes som om jag varit borta en evighet och att bli hämtad/överraskad av sin bästa vänner var bäst. Och vad roligt vi hade. Typisk ni situation. typiskt oss! JAG ÄLSKAR ER jag älskar OSS

Postat av: farmor

Publicerad 2012-03-17 09:55:23

Hej igen. Jag har skrivit i kommentar på Facebook också så du kan läsa där. Upptäcker att jag inte riktigt fattar hur det fungerar med "dela/gilla/kommentera" - plötsligt finns man bara där med bild o allt flera ggr och från Spotify finns hela låtlistan med och inte vet man vilken knapp man tryckt på... helt sjukt. Måste nog gå en kurs...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela