IDA

It's my soul honey that's up at eighty

it's my soul honey that's up at eighty

Publicerad 2010-04-01 17:00:31 i Ida,

HEJSAN!
Som ni har väntat. Förstår att ni besökt min blogg dag som natt, i hopp om att hitta ett litet livstecken från mig. Här är jag!
Neeeee, april april jag är död!

Åh jag är så tråkig. Malte åker skateboard ute på altanen. Hur vårigt är inte det?

Jaha. Om dagarna har jag inte gjort så mycket mer än att lära alla barn om allt man ska lära sig i livet. Idag har vi rappat till låtar och igår fick jag nogrannt beskrivet för mig hur man spelar Kungfu Panda på internet. De har även listat ut var jag är mest kittlig på kroppen och påpekat att jag är fett cool i bakåtvänd truckerkeps. Dessa saker blandat med att få dem sluta leka zombie på golvet under mattelektionerna sammanfattar veckan rätt bra.

Nuuu är det påsklov, känns skönt men kommer bli lite trist framåt tisdag skulle jag tro. Dock har ju min bildlärare Paulina också lov samtidigt, och det är ju soft för jag saknar min bffffff.

Igår satt jag och Karin och skrattade vid Konsum, glömmer bort hur mycket jag älskar henne ibland.

Med dessa kärleksfulla ord hoppas jag på en fin helg och att jag får tillbringa den med alla jag tycker om. Det är iofs ingen risk att jag inte kommer få göra det, jag umgås nämligen bara med de som får mig att må allra bäst.

GLAD PÅSK!

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-04-01 19:48:41

Härligt att du har en så avslappnad och positiv inställning till ditt jobb och eleverna! Från och med nu ska jag också bara fokusera på det roliga som händer varje dag istället för att grubbla över omdömen, utvecklingssamtal, omorganisation och osmidiga chefer... Idag kom en kille i klassen fram och sa -Vet du, igår tappade jag min brorsas dator i trappan...april april. En tjej frågade mig på rasten om jag hade häxskor (apropå påsken) på mig efter ha gått i curlingkängor hela vintern och nu tagit fram mina jodpush med snörning. Några elever i 2:an fick sitta på fritids och arbeta själva en lektion för att jag skulle kunna ha nationella prov med 3:orna. Efter en stund tittade jag in och berömde dem för att de jobbade så tyst och bra. -Ja den som pratar får ett minuspoäng, svarade de då. Ingen metod som jag brukar använda, men det kanske funkar! Puss & Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela