IDA

It's my soul honey that's up at eighty

live from ruvigny gardens

Publicerad 2009-09-30 02:02:32 i Ida,

Det har varit så tomt på ord på sistone.
Jag vet inte vad jag ska skriva riktigt. Finns tusen saker men ändå inte.

Satt och tänkte idag på stunder som man alltid kommer ihåg och allting som man glömmer. Varför vissa saker alltid finns kvar och varför en del grejer glöms bort lika snabbt som man äter upp en rostmacka..

Haha, då kom jag att tänka på att jag fortfarande kommer ihåg en jul när farmor skulle klä ut sig till jultomte och kom in genom vår balkongdörr när vi bodde i Flora och Ho-ho-ade med turkosa termobyxor och tomtemask. Jag kommer ihåg att jag satt på golvet och skrek "det är farmooor" och hon försökte sig på ett "nämen vad äär det här för barn som inte tror på tomten!!!" Hahahaha så kul!

Eller en gång när vi hade varit hos mormor och morfar och vi skulle åka därifrån och jag grät och grät och grät och sprang tillbaka och kramade dem och ville inte åka därifrån..

Hahahahahaha eller en gång när jag mamma pappa elin och malte skulle ut på en liten skogstur i Krampan och grilla korv. Hahhaaha. Elin och Malte fick såklart rida på axlarna, men jag fick gå själv. Så gick vi runt runt och jag grät och grät och så blev det ingen korvgrillning. Hahahaha!

Jaaa vilka små roliga historier jag kom ihåg va. Finns tusen till. Handlar ju mest om när jag på ena eller andra vis gråtit eller förstört saker men men.

Jag är såå trött så jag ska sova nu. Tänkte bara pladdra lite så ni vet att jag lever. För det gör jag!

SAKNAR ER!
Natti

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2009-09-30 14:18:31

Ja, det är verkligen så att vissa saker kommer man alltid att minnas och andra glömmer man snabbt. Tur är väl det. . . Jag har inget minne alls av att du brukade gråta när du var liten. Det är inte lätt att vara storasyster alla gånger.

PS. Farmortomten kommer jag däremot ihåg!

Postat av: Paulina

Publicerad 2009-10-01 01:13:27

Idaaaa jag saknar dig

Postat av: åsa

Publicerad 2009-10-01 21:06:01

Det kommer jag oxå ihåg!! Hahaha. hemma hos oss är det lillasyster som genomskådat tomtemyten, storasyster tror fortfarande att han finns och försöker övertala Sara att det inte alls är pappa i fotoalbumet...

Jag kommer ihåg att Elin alltid åkte vagn, att du och Malte gick!

Postat av: elin

Publicerad 2009-10-01 22:06:33

hahaha ofta jag var latast åsa? haha det har jag inget minne av... visserligen är det så idag också=)

Postat av: farmor

Publicerad 2009-10-04 21:06:35

Äntligen ett livstecken - såå längesen Ida!

Roliga /sorgliga minnen du skriver om. Visst minns jag min misslyckade tomte i turkosa mysbyxor... det var ju liksom dömt att genomskådas i den knäppa stassen.

Har hört att du har lite hemlängtan, stämmer det? Ja, det är inte alltid man hamnar på rätta stället från början. Varken vad betr. jobb eller kompisar.

Ha de bra!

Kram Farmor

Postat av: farmor

Publicerad 2009-10-04 21:06:49

Äntligen ett livstecken - såå längesen Ida!

Roliga /sorgliga minnen du skriver om. Visst minns jag min misslyckade tomte i turkosa mysbyxor... det var ju liksom dömt att genomskådas i den knäppa stassen.

Har hört att du har lite hemlängtan, stämmer det? Ja, det är inte alltid man hamnar på rätta stället från början. Varken vad betr. jobb eller kompisar.

Ha de bra!

Kram Farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela