IDA

It's my soul honey that's up at eighty

23.44

Publicerad 2009-09-02 23:45:14 i Ida,

Ahaaaja.
Ligger här och trotsar sömnen. Jag känner faktiskt inte för att sova idag. Istället försöker jag chatta med Pao på den mongolida facebook-chatten som aldrig fungerar. Eller så kan det också kanske vara så att Pao inte skriver så snabbt. Ett alternativ.

Hmm vad kan denna sömnlöshet bero på tro? Mer än en kaffekopp runt halv tio och inte direkt avkopplande musik ur denna bärbara dators sprakliga högtalare.
Hmhmhmmhhm...

Idag har jag börjat organisera lite i mitt rum. Man kan jämföra mitt rum lite med ett lager. På flera olika sätt.

En beskrivning av lager är de saker som har lagrats här från hela min uppväxt som jag har väldigt svårt att slänga, och istället sparar för att kanske få användning för "någon gång".

En annan sak relaterat till lager kan vara att det är flera lager damm under sängen. I skåpen. I soffan. OSV!

En tredje sak som kan liknas som lager är väl min "träningsgarderob". Där kan man snacka lager på lager på lager av träningströjor, fula träningsoveraller och en och annan instuvad plastpåse. Fråga mig inte varför.. Tyvärr är de inte vikta på något sätt.

En fjärde sak som även får bli den sista när vi pratar om lager är väl de lager av muggar och glas som finns här runt om mig. Känns lite som att vara på Ikea faktiskt.

Jaja, hur som helst så håller jag på att organisera, även fast jag kanske inte är en så organiserad människa. Men vem har sagt att det är något positivt?

Jag hittade tex. ett par jeans som jag letat efter i några månader i en liten låda precis bredvid min soffa. Eller, letat kanske jag inte har gjort, men jag har i alla fall undrat var de har hållt hus. Och vips, vilken trevlig överraskning det blev när jag fann dem. Kändes som att jag köpt ett par nya. Där kan vi snacka om de positiva baksidorna av att inte vara en organiserad människa.

Man hittar alltid något nytt!

Slutsats av detta meningsfulla inlägg:
Om ni vill besöka ett ställe som känns som ett fyndigt Ikea med en touch av vintage(damm), så är ni hjärtligt välkomna.

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2009-09-03 08:48:26

Ja visst e de kul med överraskningar... även om dom har lite dammtussar på sej... då blir de liksom ännu lite mera "shabby chic"...

Puss Farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela