IDA

It's my soul honey that's up at eighty

count the headlights down the highway

Publicerad 2009-10-20 17:45:42 i Ida,

Här sitter jag med två tofsar runt handleden och lyssnar på musik.

Musik musik musik, vad skulle jag göra utan dig?
Vet ni, för mig är musik lite som en bok. Man läser och bygger upp bilder, platser och ansikten i huvudet. De svarta bokstäverna blir färgglada och istället för att läsa 20.000 ord i samma storlek på 500 pappersblad, sida för sida, läser man en historia som nog ser olika ut för alla.

Så är det med musik med. I alla fall för mig. Just nu lyssnar jag på en låt som får mig att drömma mig bort långt över Sveriges gränser, fram över glänsande tågrälser med fint sällskap och tusen olika landskap utanför fönstret. Det är en liten "Vi visste inte vad det skulle bli av oss riktigt men nu är vi här ute i världen och lever i alla fall"-känsla över den här låten. Åh jag hoppas att ni förstår, för jag vill att ni ska göra det. Jag vet att Elin gör det i alla fall.

Förstår ni vilka berättelser man skulle kunna skriva om varenda en av ens favoritlåtar?
Det kan nog bli ett litet projekt. En bok tillomed.

Den förkortade berättelsen idag hette "Tiny dancer".

Ni ska nog få höra fler.

Adjö

Kommentarer

Postat av: elin

Publicerad 2009-10-20 18:42:06

ida vi kommer sitta på det tåget om något år. jag lovar!

Postat av: myyyy

Publicerad 2009-10-20 19:06:40

historian i en bok ser också helt annorlunda ut för alla. Och att bokstäverna är svarta är en del av charmen då det tillåter att man själv kan fantisera. En annan färg bestämmer åt en;)

Postat av: ida

Publicerad 2009-10-20 19:21:21

Ja det var precis det jag menade :)

Postat av: ida

Publicerad 2009-10-20 19:23:55

Ja det var precis det jag menade :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela