IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Ute på gatan tänds ljusen igen

Publicerad 2009-03-24 18:07:45 i Ida,

Ha-ha-ha.
Jag har nyss tillbringat tio minuter av min värdefulla tid åt att, gissa vad?
Jo det ska ni allt få höra!

Jag skulle fylla på kaffepulver i våran kaffeburk. Den är ganska hög och smal, i guldfärgad plåt och verkligen inte genomskinlig. Nåja.
När jag hade fyllt hela burken, verkligen till det sista och upp till kanten, så slog det mig plötsligt..
Var tog kaffemåttet jag brukar hälla i kaffe i kaffebryggaren med vägen?
Kan ni gissa?

Jaaa antagligen längst ner i botten på burken. Helt osynlig för mig och resten av världen, långt nergrävd i det välmalda kaffets pulver.

Men inte ska man gråta över ett sådant i-lands problem. Jag tog fram en kniv och började gräva runt, och mycket riktigt, på bottnen låg den.

Handlar min blogg förresten mycket om kaffe? Det känns så ibland.
Evija skrev ett inlägg i sin blogg nyss om att hon inte gillade sådana människor som tror att det är status att vara beroende av cigg och kaffe, och konsumerar dessa livsmedel(?) bara för att göra det liksom.

Och en sådan vill jag ju verkligen inte vara. Det är faktiskt det värsta jag vet när människor skriver sådana saker i sina bloggar. Måste ge några exempel, och om ni mot förmodan har skrivit liknande saker i era egna bloggar, ta åt er nu så att ni kan sluta med en gång.
S K Ä M T A D E. Skriv vad ni vill, verkligen. Alla tycker olika.

Men meningar som låter ungefär såhär får mig att ofrivilligt framkalla små kväljningar..;
"Nu har jag precis krypit ner i soffan med en rykande kopp te och ska titta på en riktig tjejfilm eller läsa en mysig bok.."

"Det är isande kyla ute och snön faller som aldrig förr, men det är mysigt på sitt sätt. Ännu mysigare är att komma in i värmen och ta ett lååångt varmt bad med tända ljus runt kanten och sedan lägga sig och mysa i sängen"

Hihihihihhihi? Förlåt! Men... Jag har svårt för sådana där mysiga-klyshiga-perfekta beskrivningar på saker i vardagen. Inte just att göra dem, men när folk beskriver dem..

Om man lägger sig och dricker en kopp te vill man nog oftast också ha en kaka eller smörgås.

Och det är inte mysigt med isande kyla ute, och när man väl lägger sig i ett varmt bad för att tina upp så sticker det i hela kroppen och känslan går inte att beskriva på något annat sätt än med sammanfattningen stickande smärta. Plus att det är läskig med ljus runt kanten, för antingen eldar man upp håret eller tappar dem i badkaret.

Nuuuuu ska jag dricka mitt nybryggda kaffe med mjölk i, hihi.

Ida


Mmmmyyys

Kommentarer

Postat av: farmor

Publicerad 2009-03-25 09:12:18

Kan inte annat än hålla med dej om mys-pys-klyschorna. Det är sån´t som alla damtidningar är fulla av. Och därför läser jag dom inte. Ändå skickade jag igår in mitt JA!-svar om 3-nrserbjudande på tidningen M= Magazin. M står för Mogen. O de e man väl. På köpet får man en ful volangschal o en snygg klocka. Allt för 49 kr - DU TJÄNAR HELA 467 spänn!!! An offer I can´t refuse.. Sen gäller det att inte glömma att komma ihåg att avsäga sig all vidare prenumeration efter dom 3 nr som man ändå inte hunnit läsa....

Soligt idag. Men kallt. Värmen dröjer sig kvar söder om Alperna. As usual...

Puss Farmor

Postat av: petra ek

Publicerad 2009-03-26 13:06:19

loveisar till dig och din blogg

Postat av: evijis

Publicerad 2009-03-26 15:11:36

Hahahha, med ida!! :D Bra att du håller med mig! Och du behöver inte oroa dig att du är en av dem! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela