IDA

It's my soul honey that's up at eighty

jag har slitit ut så många skor

Publicerad 2009-03-04 18:51:42 i Ida,

Jahajaa.
Här sitter jag igen. Ska strax dela in kvällen i min blockmetod. Får se hur det går den här gången!
Det är iallfall judendom som står på schemat, och om jag ska vara ärlig så finner jag inte denna religion speciellt intressant. Buddhism är ändå kul för där kan man filosofera och tänka och det dom tycker är faktiskt lite logik i. Men det här, jag vet inte...

Sitter och lyssnar på lite, jag vet inte hur man ska beskriva den, men lite nostalgisk musik. Inte deppig, och det är inte heller någon som påminner mig om gamla saker. Dem här låtarna har nog bara lite innehåll som får mig att tänka på många olika saker..

Typ som att vi någon gång som känns för evigheter sen skaffade tre halsband och kanske trodde att med dom skulle allt bara vara som vanligt och fortsätta på den vägen..
Eller att jag en gång för vad som är nu väldigt längesen satt på min altan kvällen innan en skolavslutning under ett täcke och smågrät ikapp med någon annan som jag trodde på något sätt alltid liksom skulle.. Vara där.
Eller en gång när jag låg sida vid sida på övergångsstället mellan dom två enda trafikljusen som Mariefred äger.

Ingen vidare depression över det här. Men det är så mycket som aldrig blir och varar som man tror ska göra det. Men jag tror att det är det som är lite av själva grejen.

Med livet.
Usch jag blev för seriös nu kände jag.... Ska komma på något kul att berätta........ Nehehe.

Nu ska jag läsa om knesset och kipahn och allt sånt. Det enda judendomen har är roliga ord.

Jag har slitit ut så många skor
i en stad där ingen längre bor



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela