IDA

It's my soul honey that's up at eighty

todaaay i've got nothing to loose

Publicerad 2009-06-23 19:57:32 i Ida,

Nu ska jag bryta trenden.
Från den på senaste tiden så mystiska självdestruktiva flickan bakom skärmen, går jag nu över till den vitsiga öppna tjejen jag i själva verket är.

Solen skiner, jag har köpt en hatt och jag har ätit glass. Mmm.
Pao och Eddie är på kärlekssemester, Karin och Jaser åker snart till Bulgarien, Emma och Lina är nere hos sina lovers i Trelleborg och My tar hand om äldre människor hela veckorna. Kvar är jag. Här hemma, i harmoni med mig själv. Jag går långa promenader, lyssnar på musik som spår om min framtid och umgås med min familj. Jag går och lägger mig varje kväll vid tio och vaknar pigg fräsch och utvilad vid åtta. Såhär ser mitt sommarlov ut.

Ack så idyllisk en lögn kan låta.
 För att vara ärlig så har jag de senaste dagarna legat och störtgråtit till OC om kvällarna, under dagarna umgåtts med min kära Evija som är hemma och min arbetslösa vän som finns där i alla lägen, Frasse.
Mina syskon har numera ett mycket mer händelserikt liv än jag, båda kom hem senare än jag på midsommar tillomed.

Jaa vad händer med världen. Eller mig?

Ingen aning. Men snart.........
DÅ.
Då kommer ni avundas mig stort.... Jag kommer slå er alla med häpnad, ni kommer önska att ni spenderade mer tid med mig än ni någonsin gjort.
Miiiiiiiiiiihihihi.

nejdå.
Hejdå!

Kommentarer

Postat av: Din kära vän på kärlekssemester

Publicerad 2009-06-23 23:12:04

hahaha Ida vad rolig du är. Jag kommer snart hem. saknar dig

Postat av: lina

Publicerad 2009-06-24 17:05:56

Idaaa jag saknar dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag har det bra här hos min lover haha

Postat av: farmor

Publicerad 2009-06-25 08:59:29

Hallå Ida,

Det låter som om Mariefred är exakt the right place för din rådande sinnesstämning!

Har skickat dej en passande låt från Youtube - med Leonard Cohen. Han syns dock inte på videon men i stället får du texten som är rätt så speciell. Han tillhör dom lite "djupare" poeterna...

Tyvärr har jag tappat din egen mejladress så jag sänder till "hela familjen".

Ikväll åker jag till Gällivare med lite körfolk. Sång och sång och sång åsså grillad ren på Dundrets topp - hur låter det? Myggen lär också ha anlänt enl rapport från vandrarhemmet Rallarrosen där vi ska bo... Låter lovande!

Puss Farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela