IDA

It's my soul honey that's up at eighty

The ride

Publicerad 2009-06-29 23:50:11 i Ida,

Good evening!
Hola!
Bon jour!
Mojmoj!

Lite hälsningsfraser jag har lärt mig genom livet.
Faktum är att jag faktiskt har levt väldigt länge. Jag kom på det efter denna helgvistelse ute på Ljusterö med mina småkusiner. Jag är så stor. Jag har levt i hela n i t t o n långa år. Det är ju sjukt! Jag undrar hur många som tycker att jag är vuxen och inte vuxen. Mamma och pappa tex. Eller Elin och Malte. Eller mina vänner.
Det viktigaste är ju iofs hur jag själv känner mig.

Detta är dock en aning oroande eftersom att jag känner mig ca. fem år yngre än min lillebror och kanske tio år yngre än min lillasyster. Jag är inte redo för världen, och världen är inte redo för mig, ÄN.

Det som oroar mig då en aning är att jag antagligen borde vara redo för världen efter sommaren. Ajajaj. Man borde egentligen få gå i gymnasiet så länge man vill. Tills den dag man känner att man vet precis vad som är menat för en själv här i världen. Då kan man bre ut sina vingar och styra kursen mot det håll man vill.

Det som kanske då skulle bli ett problem är alla dessa lillgamla jobbiga besserwisser-ungar som jag tror de flesta haft i sin klass när de varit små. De skulle väl då välja att sluta skolan efter tredje klass. Jag hade tex. en i min klass, ingen nämd och ingen glömd, som berättade såå mycket vettiga saker för mig.
Tex. att Scar i Lejonkungen ska gestalta Hitler. Snacka om att förstöra den bästa filmen jag vet.

Jag skiter väl i om Scar är Hitler? Vem tänker på det när man är 10?
..I det här fallet gick jag i och för sig i ettan på gymnasiet, men även då bubblade besvikelsen om denna BARNfilm upp i mitt inre. Jag protesterade vilt och undrade vad som skulle komma härnäst.

Simba som Barack Obama?


Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela