IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Ida by night

Publicerad 2009-01-17 00:05:00 i Ida,

Freeeedag kväll, då ska man vara snäll!
... Är mitt nya egna motto. Ligger hemma i soffan och bloggar lite nonchalant och coolt med den här bärbara datorn.
Måste göra er besvikna och berätta att jag faktiskt inte är på Waldemars ikväll. Någon gång måste ju även dom sakna mig och mina trogna krogvänner. Men nästa helg är vi på g igen. Eller så kör vi i veckan om det är öppet? Är så sugen just nu men jag hinner inte springa ner till bussen, plus att jag har mysbyxor med färgstänk på.. Fan då. Jag vill ju egentligen keep up my image. den får inte raseras.. Jag vill vara gamla vanliga jag, hon som tycker att det allra roligaste är att just gå ut. Ut ut ut ut ut!!!!

Detta är iofs väldigt sant. Jag och Pao och ibland Karin har vart ute och gått varje jävla kväll den här veckan. Jag och Pao tog tillochmed en promenad när vi kom hem från Matilda igår. Och det var inte varmt ska jag säga er. Men med lite envishet och gott sällskap funkar det. Ganska bra. Att gå ett varv runt området vid Vasa..

Hur som helst. Så finns det inte så förfärligt mycket att berätta om. Min blogg börjar kännas lite enformig. Ska jag börja med något nytt? Sådana där listor kanske, eller varför inte lite dagens outfit bilder? Jaaaaaaaaaa!!

Neeeeeeeej. Ska komma på något alldeles otroligt eget. Pao vill göra mig känd, ska spåna på lite idéer tillsammans med henne. Så att , mina ca. 10 kära bloggläsare! Fortsätt läs och hoppas på att något nytt roligt någon gång dyker upp. You never know.

Karin har vart här. Det var mysigt. Inte ens en fredagkväll kunde jag vara utan någon. Dags att inse fakta. Jag behöver resa till Sahara och stanna där tills jag bara vill vara med mig själv hela, hela tiden och aldrig kommer att tänka tanken på att låta någon komma i min närhet. Först när jag börjar tänka så, då ska jag åka hem. Sen ska jag umgås, men med en viss tillbakadragen distans. Inte för nära, inte för långt ifrån.

Nu blir det lite babbel, men jag läste imorse när jag satt och väntade på mitt 30 min försenade tåg, i min zenbuddhism bok. Där stod det förutom att man skulle uppskatta varje millimeter av golvet man gick på,
att man ska leva som om man alltid vore tillsammans med andra.
"Gör dig fin för dig själv" liksom.
Det var en fin tanke.

Även om jag aldrig skulle sminka mig och sätta på mig jeans för att bli glad av att kolla mig i spegeln.
Jag blir glad av mysbyxor och min säng.
OCH MINA VÄNNER O FAMILJ...

Godnatt

Här har jag fångat en fin fisk i mitt fiskenät

Kommentarer

Postat av: THE LEGEND!

Publicerad 2009-01-17 07:58:39

ida jag läser din blogg! KAN DU FATTA!? DET E JU SJUKT!



/ Alexis den store, Alexis legenden, Alexis son of god, Alexis godfather of STRÄNGNÄS.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-17 22:49:52

Hallå Ida!

Tänkte på det där du skrev häromdagen att "jag måste vara på ett speciellt sjukt humör för att kunna skriva". Det stämmer! Är man "in the mood"... flyter det på, annars är det som att vara instängd i en trasig hiss.

Nu väntar jag bara med spänning på att det förstnämnda humöret ska infinna sig. Som du kanske (inte) vet är jag sekr. i vår kör sedan gu-vet-när - e de 20 år sen? I mina uppgifter ingår bl a att skriva en s.k. verksamhetsberättelse inför årsmötet som infaller snart. O den ska inte bara innehålla tråkiga fakta om ekonomi o dyl. Nej - minst 4-5 sidor, allt om världshändelser, personskvaller, fester, konserter, körhelger, allt kul vi gjort i kören, resor o annat remarkabelt som hänt under året. Så brukar nu normalt en VB inte vara utformad. Men jag började en gång att skriva den så o därmed måste jag fortsätta på samma linje. Kören bara förväntar sig några sidor rolig läsning.Det är faktiskt ett hästjobb - man MÅSTE vara rolig, up-to-date o på bettet o inte minst komma ihåg allt som hänt. Det vill till att man gjort lite noteringar i almanackan...

Vill också kommentera dina tankar ang det utbredda missnöjet med sitt utseende. Igår var vi och såg "AUstralia". Ett riktigt epos - 2,45 tim lång! Underbara landskapsbilder, imponerande skildring av en farm med vilda hästar o stora boskapshjordar. Storyn kanske inte var helt på topp, men ändå´OK. Nicole Kidman - som jag alltid ansett vara en både superduktig och vacker skådespelerska - hade den kvinnliga huvudrollen. Och hon - av alla människor! - har botoxat eller fixat till läpparna med uselt resultat. Så nu är hon inte alls lika vacker längre. Uttrycket "mera våld än nöden kräver" passar bra här. Det är väl grupptrycket eller det hollywoodska skönhetsidealet om en evigt ung och rynkfri kvinna som fått henne att göra detta onödiga ingrepp. Isch!!!

Hoppas att du har haft en trevlig lördagskväll med dina kompisar. Jag har redan SMS:at dej om vad som hänt här under dagen. Kul om ni kan hälsa på Åsa+co i morron! Lille Petter e bara för söt!

Nu väntar kudden om jag ska orka upp o gå i morron, hoppas bara det inte blir för kallt!Men det är mulet nu så mildare väder väntar nog.

Natti natti,

P+K Farmor



Postat av: evija

Publicerad 2009-01-18 16:03:02

ooh jag önskar min farmor läste mig blogg :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela