IDA

It's my soul honey that's up at eighty

ooooh come take my hand

Publicerad 2009-01-23 12:35:18 i Ida,

Heeeej!
Visst lät det där trevligt?
Jag och hanna jobbar på att bli lika glada som vår lärare Liselott här på Smid. Hon ler åt allt och alla och säger "heeeej" till alla hon möter, oavsett om dom skjuter upp hennes matteprov gång på gång och sedan får IG igen och igen.

Hehe förlåt.
Hon är iallfall väldigt söt och man blir väldigt glad när man möter henne.

Just nu sitter jag och arbetar med Ergonomi stationer, otroligt givande och trevligt.
Imorse tränade jag & Petra handboll för första gången på väldigt länge. Det gick bra, förutom att mina benmuskler har förtvinat en aning så att jag under vissa tillfällen ramlade omkull på planen. Annars var det skojigt och lite.. Vad ska jag säga.. Känsligt sentimentalt på ett vis.

Idag är det fredag och då finns det faktiskt ingen anledning till att deppa över grejer. Pao peppade mig lite igår också så det känns bra att slippa alla gråtattacker och trötthet för stunden. 

Hur som helst. Nästa vecka åker vi till Kroatien. Det ska bli rooligt. Speciellt roligt ska det som alltid bli att flyga. Kan inte vänta. Vill känna den småartade paniken när man går in på gaten och in i den vita gången till flygplanet. Vill njuta av filmens information om hur vi ska göra IFALL vi skulle störta. Sen iakkta alla skumma gubbar som springer runt i planet, samtidigt som jag lyssnar på när det låter som om motorerna stannar.

Skämt å sido, det värsta som kan hända är att jag dör.
...........?!
Aaaaaaaaahhhhhhh!
Jag vill ha Thunder Road på min begravning. Så att ni vet i förväg.

Ajöss

Kommentarer

Postat av: paulina

Publicerad 2009-01-23 12:57:51

BFF

Postat av: elin

Publicerad 2009-01-23 17:03:31

haha till filippinerna: "elin! ser inte dom där två killarna där borta jätteskumma ut? typ som sånda där som kapar plan?"

Postat av: Farmor

Publicerad 2009-01-23 18:04:59

Hej Ida!

Visst e de så - thank God it´s Friday... så sa vi förr i tiden när man låg i selen o jobbade. Men på något konstigt sätt så finns den där fredagskänslan fortfarande kvar! Apropå ett tidigare inlägg från dej om att "hälsofarorna tränger sej på" så har jag gjort som Gullan Bornemark - hon med "Sudda Sudda"- städat bort hälsofarligt damm i huset idag. Fyra timmars totalt förspilld kvinnokraft!!! När du en gång hittar "den rätte" så se till att han inte bara vet var dammsugaren står utan också kan sätta i kontakten och använda den!!!

Även jag har satt igång med att röra på mej. Var i Vällingbyhallen igår för gyminstruktion med efterföljande gympa, stretching o kaffe med macka. Idel pigga panchisar av båda könen. Det räcker liksom inte bara med långa vandringar, man måste mjuka upp dom stela gamla musklerna också. 12 ggr en gg/veckan ska det bli. Sen blir det förhoppningsvis vår o varmt o då vill man vara utomhus. Även Farfar har äntligen insett att han måste röra på sej efter hälsenehistorien och har köpt årskort till Åkeshovshallens gym. Undrens tid är ännu inte förbi!! Trodde jag skulle ha träningsvärk idag men icke sa Nicke.

Ska du till Kroatien - va kul! Hela familjen eller med kompisar? Vi var där en junivecka förra året med Åke+Lena. Väldigt vackert, rent, trevligt, billigt, god mat och vänliga människor. Flög till Zagreb, hyrde bil där o reste kors+tvärs dit näsan pekade. Inga problem alls att hitta logi.



Ha nu en riktigt bra + rolig helg med många kompisar, mycket skratt och lite chill...

P+K Farmor

Postat av: evija

Publicerad 2009-01-24 18:31:29

Ida! Så du vet så tänker jag tjata tills den dagen du faktist är här i London med mig och fikar! Ok... så ännu en gång, KOM HIT.

Postat av: alexandra

Publicerad 2009-01-24 20:13:05

men ida du är fan knäpp

Postat av: alexandra

Publicerad 2009-01-24 20:13:18

men ida du är fan knäpp

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela