IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Croatia

Publicerad 2009-01-27 14:58:23 i Ida,

Nu har jag laddat upp med tidningar, kaffe och ny musik på min mobil.
Idag börjar jag återigen se ljuset i livet.
Det är tack vare Karin och Pao som stilla smeker mig på armarna när jag är ledsen. Tack!

Nu drar vi alldeles strax till flygplatsen. Eller ja om en halvtimme. Jag har än sålänge använt mig av försvarsmekanismen bortträngning. Ska se om det fungerar även när vi ska gå ombord senare.

Jag ska på Bruce Springsteen. Wihohoo!

Jaja hur som helst så kommer jag att sakna er här hemma. Pao såg helt övergiven ut igår när jag skulle åka och skrek högt "åk inteeeeeeeeeee åk inteeeeeeee" och grät som jag aldrig har sett maken till.

Hehe nej inte riktigt, men nästan. Du är min Bff iallfall. <3

Förhoppningsvis på återseende
Ida

Kommentarer

Postat av: Farmor

Publicerad 2009-01-29 20:42:48

Hallå Ida!

När jag skriver det här är du i Kroatien där jag hoppas att du har det jättebra!!

E de sant att du ska gå på Bruce Springsteen? Lyckans ost. Gick in på Blocket - där finns det biljetter till salu en masse. Men sååå dyra!!! E de verkligen värt det? Antagligen. Börjar känna det som en brist i min uppfostran att jag inte har sett Bossen live. För jag gillar ju hans musik! Har gjort sedan han "upptäcktes" - var det nån gång i början av 80-talet? En kompis till Annica gav mej en inspelad tape med låtar från The River och jag blev helt såld! (Du skriver att du vill ha Thunder Road på din begravning - usch.).. Gick in o googlade o hittade den på You Tube. Jättehärlig låt! Har aldrig hört den förut.Därmed upptäcker jag oxå tt det var evigheter sedan jag köpte en CD. Måste åtgärdas med det snaraste.

(Apropå begravningsmusik så har jag också ett önskemål: The Ballad of Lucy Jordan med Marian Faithful)...

I morron e de fredag igen. Veckorna går fort. Idag har jag varit på gymet. Jätteskönt. Känns som om jag har hur mycket uppdämd energi som helst efter den här trista hösten+vintern.

På söndag ska jag vara "kom-fram-o-säj" (conferencier med ett finare ord)på Allsången i Trappan i Vällingby. Samt spela lite piano ute i cafeet i pausen. Jippot varar 3 tim o för det får jag 300 pix. Alltid något, sa han som fick se Åmål...

Vi hörs snart!

Take care + be good,

P+K Farmor

Postat av: alexandra

Publicerad 2009-01-30 12:43:12

a men tack att jag fick vara med här i bloggen, tack! :-(

Postat av: KB

Publicerad 2009-02-02 22:33:59

Ida jag saknar dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela