IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Another day passing by

Publicerad 2009-01-07 10:34:27 i Ida,

Hejsan svejsan.
Just nu kan jag erkänna att jag inte är inne i någon vidare skrivperiod alls. Jag behöver vara på ett litet speciellt, skumt humör för att kunna få ner några roliga ord alls i den här bloggen. Det humöret ska vara lite halvdepp blandat med övertrötthet och ändå en viss lycka över allt som livet har att bjuda på.

Just nu så flyter det mesta på rätt bra faktiskt, och det resulterar i att det inte finns så mycket att notera. Men för all del så tänkte jag ändå försöka.

Jullovet är slut, skolan är tillbaka, och det känns faktiskt bara hemskt förutom att jag får träffa alla som får mig att skratta så att det gör ont i magen varje dag. Det om något borde i och för sig vara en anledning nog till att gå hit, så att jag ska försöka.
Annars känns det som om att allt här på Smid kommer att flyta på precis som vanligt. Alla tjejer har fyndat på monkirean, lärarna försöker att få alla på ett positivt optimistiskt humör, och dom som inte har fyndat på monki ser så där allmänt mysiga ut i myskläder och oborstat hår. Med andra ord som vanligt faktiskt.

Jag själv har lyckats spillt ut kaffe på min ljusgråa tröja såhär i början av dagen, dom andra är och tränar basic och jag hade faktiskt hör och häpna tänkt att vara med, men som sagt tidigare så har jag ont i halsen och hosta som gjorde sig påmind imorse när jag sprang till bussen. Men nästa vecka kommer jag hänka med Petra och bli en riktigt smid tjej. Vet att ni har saknat mig!

Ojojoj, nu när jag kom igång finns det ändå saker som jag vill skriva om. Fast som jag vill hålla för mig själv med. Nu antar jag att detta stycket eller något här över kommer att komma med i den nya skvaller bloggen eller vad det nu är. Ska bli spännande isf!

Igår var jag förresten på cirkus med mina syskon, faster och kusin. Det var kul :)

Jaja, funderar på att dra till Thailand en kvart nu.
Jag saknar Karin.

Hejdå

Kommentarer

Postat av: petra ek

Publicerad 2009-01-07 19:56:30

jag var nervös inför basicen... jag är tönt :) men lyckades överleva utan dig. ser fram emot nästa pass med dig vid min sida... haha

Postat av: evija

Publicerad 2009-01-08 15:26:15

haha, skvaller blogg? finns det sånt nu också! vad är adressen? :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela