IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Var det bara så det var när våran dröm försvann

Publicerad 2009-02-27 20:41:32 i Ida,

Överallt omkring oss så finns det så många människor som ser ut och är på sina speciella vis. Man stöter på personer på bussar, tåg, stan, i skolan, ute, osv. Det är få av dessa människor som man egentligen uppmärksammar eller funderar över särskilt mycket. Man tittar på folk med utmärkande kläder eller med för högt röstläge, men inte så mycket mer.

Men det finns vissa människor som jag på något vis fascineras av.
Det är en kvinna som åker tåg ofta. Hon är säkert runt 45 och har blont hår, mittbena och ganska mörk utväxt. Hon är vacker på ett speciellt sätt, det ser ut som att varje år har bidragit till något i hennes ansikte.
Jag kan inte sätta fingret på varför jag fascineras av just henne. Kanske är det hennes tillmötesgående leende ögon, eller hennes leende som är inbjudande men samtidigt på något vis sorgset. Jag undrar om hennes hår är gjort så där nonchalant eller med en lång morgons arbete , och vad hon är för typ av person. En sådan som sitter och lyssnar på musik och dricker vin och skriver eller läser, eller om hon kollar på Let's dance och somnar i soffan.

 Det är helt enkelt intressant att undra hur människor egentligen är. Vad dom gör, om dom är som mig eller som någon annan, om dom är lyckliga eller olyckliga. Vissa etsar sig fast i huvudet och dom är roliga att undra över.

Och jag flyger
över gatorna vi vinglar på
är det konstigt
för dom kändes mycket längre då
i mörkret
på en lekplats mitt i natten
i gruset glänste diamanter
Du sa ingenting finns kvar här för mig..

Kommentarer

Postat av: lina!

Publicerad 2009-02-28 14:47:52

jag gillade det här inlägget Ida!

Postat av: Farmor

Publicerad 2009-02-28 22:32:35

Jag också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela