IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Hur känns det nu

Publicerad 2009-02-05 18:30:57 i Ida,

Som vanligt borde jag egentligen göra någonting helt annat än att sitta här. Nämligen lära mig om hur Åstrantestet fungerar och plugga på ATP. Meeeeeeen...... Med min naturliga smarthet så hoppas jag att det går vägen med lite hjälp från Gud.

Gud? Hm. Nu kom jag på att nån dag när vi var i Kroatien så bad vi tjejer i mitt rum en seriös bön till Gud tillsammans.. Exakt vad vi bönade om kommer jag inte ihåg, bara att det var med handen på hjärtat och ett litet allvarligt, dovt uttalat "amen..".

Hur som helst så..
Det är helg snart. Det är skönt. Jag ser fram emot det. Imorgon ska jag gå på Parken. Det ska bli kul.

Idag har jag vart i skolan.
Sen kom jag hem och åt och sov och pratade med min syster.
Nu sitter jag här...

Hahahhaa alltsåå. Tänk om min blogg skulle låta så!?
"Idag har jag och imorgon ska jag.."
Usch och fy, tur att den har lite mer betydelsefullt innehåll än så.

Exakt vad det innehållet innehåller kan jag inte riktigt sätta fingret på. Jag vet bara att det är så mycket mer än dagliga fantasilösa redovisningar. Den här bloggen är ju mitt liv. Mitt liv, min luft, mitt ljus i mörkret, mitt allt.

Amen.



"vi som visste var är vi någonstans
var det bara så det var när våran dröm försvann
nu står jag kvar här med något hårt i min hals
nu står jag kvar här och vet ingenting alls

dagarna gå men tiden står still
och jag kan inte stanna kvar här fast jag gärna vill
jag tänker aldrig på de människor jag glömt
jag tänker aldrig på de drömmar jag drömt"

Kommentarer

Postat av: petraek

Publicerad 2009-02-05 19:16:13

jag kommer ihåg det där. men inte riktigt vad själva bönen var. innehöll den nått med KP du vet...? att vi bad om att det inte skulle vara så.. haha eller kanske var de nått annat

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela