IDA

It's my soul honey that's up at eighty

But if anyone should ask

Publicerad 2009-02-11 22:19:58 i Ida,

Hittills, så är det många saker jag inte har förstått ibland. Det är mycket som jag har varit arg, ledsen och besviken på. Och sedan glömt bort och låtit det rinna bort i samma takt som varje månad gör. Och man tror det inte, men det blir alltid juli igen, och saker går alltid över.

Men det finns saker som jag fortfarande inte har sett något samband i, hur mycket jag än försökt, men fortfarande undrat varför det blev som det blev.

Men nu så känns det på något vis som att jag börjar förstå en liten del. Jag skulle aldrig göra samma sak, men jag förstår ändå på ett sätt hur lätt det faktiskt är att ryckas med och att ta den man tror är den enklaste vägen. Jag står fast vid att den enklaste vägen oftast är den sämsta vägen, men samtidigt så kan jag först nu sätta mig in i hur det känns att vara dem som jag under vissa perioder inte har förstått mig på.

Därför att det är lätt att tro att nya och oupptäckta saker oftast är roligare än de gamla och trygga. Även om det i grund och botten egentligen inte är så alls.

Det hela handlar nog mest om att hitta en balansgång, men att alltid veta att man kommer ramla åt en sida tillslut.
Och att den sidan alltid varit självklar.

Det här kanske ni inte alls förstår någonting av, men det är vissa saker som går runt i huvudet hela tiden som man måste skriva ner för att bli av med.

Damien Rice - Coconut skins
Tiger Lou - When I was a kid
FINAST!

Godkväll

Kommentarer

Postat av: evija

Publicerad 2009-02-17 11:24:11

När kommer ditt mail, Idis?

Looks like you've got a lot on your mind!

PUSSS (L)(R)(R)(L)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela