IDA

It's my soul honey that's up at eighty

tomorrow i might leave i might go

Publicerad 2009-08-17 18:17:04 i Ida,

Hallooooj!
Nu jävlar ska jag dammsuga. Dammsuga in varenda liten dammtuss i min dammsugare, så att inga ska få överleva. Nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu nuuuu nuuuu.

Jaha, jag försöker peppa mig själv till att städa.
Det går sådär. Men eftersom att min syster Elin alltid ska vara så duktig och storstädade sitt rum igår, så känner jag att det är på tiden att jag klättrar upp till hennes nivå. Tyvärr är det försent både när det gäller betyg, planerande av klädköp och coldplay biljetter.... MEN! Städningen ska jag nog ta och försöka överglänsa henne med. Faktum är att jag har ett städjobb, därav borde jag ju vara bättre än henne.

Det är bara det att jag har tusen miljoner klädesplagg som jag har köpt vid första förälskade ögonkastet, och nu tröttnat nästan på. Men bara nästan, och därför kan jag inte slänga dem. Jag har svårt att skiljas från saker, att stå i valet eller kvalet; Slänga eller inte slänga?

Det det jag menar med Elins planerade klädinköp. Hon har en hållbar garderob, jag har en överfull men ej hållbar.

Fan.
Men men, nu ska jag i alla fall dammsuga. Vad mycket man kan skriva när man egentligen måste dammsuga. Det är bara för att man inte vill dammsuga. Jag hatar att dammsuga, man blir så varm.
Om ni gissar vilket ord som förekom mest i detta blogginlägg så får ni allt damm hemskickat på posten av mig!

Ajöss

Kommentarer

Postat av: kajsa

Publicerad 2009-08-17 18:31:23

jag kan bara instämma med kläderna. vad ska man slänga? man kan ju inte!

Postat av: mormor

Publicerad 2009-08-21 17:56:10

du är rolig du Ida! tack för att jag får skratta när jag läser din sida! men, du är ju allvarlig också ibland, och väldigt, väldigt bra på att skriva så det berör! men du, jag gillar den ljusa hårfärgen! fast jag är ju en gammal tant! du är precis lika söt i alla färger så de så! puss, puss,

Postat av: farmor

Publicerad 2009-08-22 13:01:00

Hej käraste vännen! Oj oj va de va längesen - och vad mycket roligt du har skrivit! Vi har varit på Ljusterö sen den 7 aug. som du kanske vet o där finns ingen dator... nästan så man får lite abstinens!

Kollar ju mejlen flera ggr om dagen i vanliga fall. Alltid e de någon som har mejlat nå´t kul.

Lilla stugan, nej alla! är så nymålade och fina nu. För att inte tala om fönstren - dom såg verkligen för bedrövliga ut. Som gamla fönster brukar när ingen bryr sej om dom...

Har badat varje dag. Men nu bara 15gr i vattnet så på slutet blev det ingen simtur ut till "bojen" utan bara några hastiga för att få bort tvålen efter morrontvätten.

Hörs snart!

Puss Farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela