IDA

It's my soul honey that's up at eighty

Tisdag

Publicerad 2009-08-11 18:45:20 i Ida,

Mihihihi.
Har nyss ätit av den utsökta köttfärssåsen jag bara lagade till lite nonchalant på några minuter. 

Yesterdaaaay.... Så fick jag mig ett kärt återseende av Emma och Lina. Det var roligt. Sen cruisade vi runt lite i deras nya bil och upptäckte Åker by night och tittade upp på stjärnorna genom biltaket..... Stekigt!

Jaha, vad har hänt mer då?
Mitt rum är varje kväll invaderat av minst en äcklig harkrank. Eller heter det harskrank? Jag säger nog det sistnämna.. I alla fall så tycker jag att det ser ut som att dom har någon form av damp eller vad heter det.. Spasmer? Aja, dom flyger iaf runt i racerfart och kritschar mot väggarna. Sen när jag ska försöka jaga ut dom varje kväll genom antingen fönstret eller dörren, så fattar dom inte att jag bara vill rädda deras liv.. Utan flyger istället rakt in i väggarna igen o igen o igen. Smart. 

Men igår var det värsta! Då började den största harskranken jag sett i hela mitt liv att jaga mig. Det kan man kalla en damp-insekt. Flög efter mig och jag sprang runt runt naken i mitt rum med en tidning i handen. Måste sett roligt ut från grannens fönster.

Hur som helst flög den in i mitt översta klädskåp och då stängde jag snabbt... Och hårt... Och bestämt.. Sedan gick jag och la mig i min säng, fällde en liten tår över att jag hade bidragit till en lång och plågsam död för den lilla insekten.
 
Men sen ångrade jag mig snabbt när jag hade släckt lampan och hörde det bekanta ljudet: kriiiittttschhhhh, krittttschhhhhh. Det värsta var att min skarpa intuition sa mig att ljudet kom underifrån mitt täckte. Långsamma rysningar gick uppför min rygg och jag fick återigen ta upp harskrankjakten.

Frågan är vad dessa djur egentligen fyller för funktion...
Mer än att hålla mig vaken om kvällarna?

Jaja.
Hejdå


kritschkritsch

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela